• בלוג
  • איך להשתמש בפיתרונות בצורה יעילה?

איך להשתמש בפיתרונות בצורה יעילה?

פיתרונות לתרגילים יכולים לעזור לנו להתקדם כשאנחנו תקועים ואפילו ללמד אותנו טכניקות חדשות אחרי שהצלחנו לפתור לבד, אבל באותו זמן פיתרון בהישג יד יכול גם לגרום לנו להתייאש מהר מדי ואז נפסיד את ההזדמנות לחשוב לבד - שזו בעצם המטרה של התרגיל. היום עם כלי ה AI הדילמה הפכה להרבה יותר מורכבת כי כלים אלה ממש טובים בפיתרון תרגילים קטנים ולכן אפשר להגיע לפיתרון של כל תרגיל בעולם בלחיצת כפתור.

הנה כמה דברים שעדיין אפשר לעשות כדי להפיק את המקסימום מתרגילים:

  1. וודאו שנתתם לעצמכם את הזמן לחשוב לבד. הזמן הזה הוא הרבה יותר חשוב מההגעה לפיתרון "הנכון". כשאנחנו חושבים לבד אנחנו מרעננים בראש את כל הדברים שלמדנו ומחפשים מה קשור ומה לא קשור לתרגיל. לפעמים במהלך חשיבה על תרגיל אנחנו מבינים דברים שלא ממש קשורים אבל עדיין חשובים.

  2. זמן חשיבה עובד הכי טוב כשהוא אסינכרוני. מתחילים לחשוב קצת על התרגיל. שמים את זה בצד, חוזרים אחרי כמה ימים ומנסים שוב, וככה 3-4 פעמים.

  3. אחרי שהשקעתם את זמן החשיבה ואתם עדיין תקועים זה זמן טוב לקבל כיוון. בשלב ראשון הייתי מחפש חבר (אמיתי או AI) ומבקש כיוון. פרומפט כמו "תוכל לתאר לי בקווים כלליים את הפיתרון" יהיה עדיף על פני בקשה לקוד. נסו לממש לבד את הפיתרון לפי הרמז או הקווים הכלליים.

  4. אם הקווים הכלליים לא הספיקו עכשיו יהיה זמן טוב להסתכל בפיתרון המלא ואפילו לכתוב אותו על המכונה שלכם ולהריץ כדי לראות שהכל עובד.

  5. אחרי שראיתם את הפיתרון המלא או פתרתם לבד לפי הקווים הכלליים נצלו שוב את המנגנון האסינכרוני של המוח. תנו לתרגיל לנוח כמה ימים ואז חיזרו אליו ותראו שאתם מצליחים לפתור אותו מאפס בלי להסתכל בפיתרון. נתקעתם? הציצו בפיתרון וחזרו על זה שוב בעוד כמה ימים.

  6. אחרי שיש לכם פיתרון שעובד ושאתם מסוגלים לשחזר אותו לבד חפשו פיתרונות נוספים לאותה בעיה. זה יכול להיות עצמאית, ביוטיוב, ברשת או תוך התייעצות עם סוכני ה AI. כל פיתרון חדש יכול לתת לכם רעיונות לדרכי פעולה נוספות בעולם האמיתי.

תרגילים הם כלי לימוד חשוב ומשלים ללימוד התיאורטי. מה שצריך לזכור לגביהם זה שהמטרה שלהם שונה מהמטרה של קריאת חומר תיאורטי - הדבר החשוב בתרגיל הוא לא "לדעת" את הפיתרון, אלא להתאמן על צורת חשיבה ויישום.