טרנזאקציות

שליחת הפוסט אתמול לטלגרם עבדה חלקית, וזה מעניין. ביום רגיל יש תוכנית פייתון ששוברת את הפוסט להודעות שייכנסו בטלגרם (יש להם מגבלה של מילים) וגם מוסיפה Escape Characters איפה שצריך. בגלל שטלגרם נודניקים לא תמיד הקוד שלי מוסיף את ה Escape Characters במקומות הנכונים ולכן שליחה של הודעות לפעמים נכשלת.

ומה קורה כשיש פוסט ארוך ובעיה בהוספת ה Escape Characters בהודעה השנייה? השלישית? אולי הודעה באמצע? אתם כבר מבינים לאן זה הולך, הפרסום לטלגרם יישלח חלקית ונקבל פוסט חתוך.

כשהקוד טוב בעיות כאלה קורות מעט מאוד, אבל כשהן קורות קשה להתמודד איתן. בואו נחשוב על הטלגרם ופיתרונות אפשריים לאתגר:

  1. צעד ראשון יהיה ליצור קבוצת "בדיקה", לשלוח אליה את כל החלקים של הפוסט ורק אם הכל עבר לשלוח את אותם חלקים לקבוצה האמיתית. אבל זה לא מספיק טוב כי אולי יש משהו שונה בהגדרות בין קבוצת הבדיקה לקבוצה האמיתית שיגרום להודעות לעבור לקבוצת הבדיקה ולהיכשל בשליחה לקבוצה האמיתית.

  2. פיתרון קצת יותר טוב יהיה בדיקה אחרי שליחת כל הודעה לראות אם השליחה נכשלה, ואם כן למחוק את כל ההודעות ברצף. גם זה לא מספיק טוב כי אולי התוכנית עצמה התרסקה ולכן אין מי שימחק את הרצף.

  3. פיתרון עוד קצת יותר טוב יהיה להריץ את תוכנית השליחה כל חמש דקות במקום כל פעם ביום. התוכנית תבדוק אם הפוסט המלא נשלח לטלגרם. אם כלום לא נשלח היא תנסה לשלוח, ואם היא מוצאת חלק מהפוסט בקבוצה היא תמחק את מה שמצאה.

  4. בשביל לא להיכנס ללופ אותה תוכנית שרצה פעם בחמש דקות תצטרך לסמן באיזשהו בסיס נתונים ששליחה נכשלה ושהיא מחקה את כל השאריות (או שהשליחה הצליחה). כשהתוכנית עולה היא תוכל לבדוק בבסיס הנתונים באיזה סטטוס היא סיימה פעם קודמת וכך היא תדע אם דרושה עוד עבודה.

פיתוח תוכנה, כל תוכנה, דורש איזון בין הרצון שלנו לבנות את הקוד הכי אמין וטוב שאפשר לבין המציאות והמשאבים שיש לנו (כולל משאבים של תחזוקה ובאגים בקוד יותר מורכב). במקרה של פירסום לטלגרם הייתי עוצר בסעיף 2 כדי לקבל קוד טוב יותר מהקוד שיש לי היום שם, אבל עדיין לא ידרוש יותר משאבים.