• בלוג
  • אני כזה מקסים פשוט תנו לי את העבודה

אני כזה מקסים פשוט תנו לי את העבודה

08/05/2024

למה תהליכי גיוס בהייטק כל כך ארוכים? למה כל כך קשה למצוא עבודה? למה ראיונות עבודה כל כך מתישים? למה אני נבחן בשאלות "ראיונות עבודה" שאף אחד בחברה לא יודע לפתור?

אני הרי כזה מקסים - למה שלא תתנו לי פשוט את העבודה?

דרן קופ כותב אחרי שנכשל בראיון:

I understand the problems associated with hiring the wrong people as well, which may well be the actual reason we are rightfully stuck with such fearful/timid hiring practices.

ובמקום אחר באותו פוסט הוא מספר על אחד האתגרים בגיוס לא נכון:

I’ve also spent hours fixing code that had issues directly stemming from not using the correct data structure/algorithm that I may not have had to if we had been better at screening the employees during the interview process.

אני חושב שזה החלק הכי קטן בסיפור. כן גיוס אנשים לא נכונים יכול להביא לקוד לא אופטימלי ולחייב סבבים של Refactoring על דברים שאולי היה אפשר לראות קודם. אבל בסוף ריפקטורינג תמיד יקרה ולשפר תמיד אפשר. תהליכי עבודה טובים יכולים לעזור והרבה פעמים כשאנחנו מכניסים מתכנתים בינוניים למקומות עבודה טובים הם משתפרים בזכות תהליכי העבודה באותם מקומות, תהליכים שכוללים הכשרות, Code Reviews ובעלות על מוצר.

האנשים שאנחנו רוצים לסנן החוצה בתהליך הגיוס הם לא אלה שכותבים קוד גרוע מחוסר ידע. אלה כמה בעיות לדעתי יותר משמעותיות בגיוס גרוע-

  1. גיוס אנשים שפשוט מדביקים קוד מ Stack Overflow או מנועי AI בלי להבין מה הם כותבים וכתוצאה מכך מייצרים ערימות בוץ שאי אפשר לנקות.

  2. גיוס אנשים שיתווכחו על כל דבר וימצאו עשרות סיבות למה לא לעשות, כשרק הוויכוח לוקח יותר זמן ממה שהיה צריך בשביל לפתור את הבאג או לתת פיתרון מהיר ללקוח.

  3. גיוס אנשים שיגרמו לכל האחרים להרגיש טפשים, לא יהיו מוכנים להקשיב ותמיד ימצאו מישהו אחר להאשים.

  4. גיוס אנשים שמתעקשים על טכנולוגיה ספציפית או שיטת עבודה ספציפית ולא יכולים או רוצים לנסות גישה אחרת.

  5. גיוס אנשים שבטוחים שתהליכי העבודה הארגוניים רק מאטים אותם ולכן ימצאו דרכים "לקצר תהליכים" על חשבון איכות. קיצור שנשלם עליו את המחיר בעוד חודשים או שנים.

אפילו גיוס גרוע אחד יכול להרוס מוצר, וכמעט תמיד כשאנחנו מבינים שעשינו טעות זה כבר מאוחר מכדי לתקן. הלוואי שהיתה דרך קלה לחזות את העתיד אבל בינתיים ראיונות עבודה מתישים הם המנגנון הכי פחות רע שמצאנו.