• בלוג
  • חדש באתר: עדכונים לקורס ריאקט

חדש באתר: עדכונים לקורס ריאקט

13/05/2024

הי חברות וחברים,

העליתי השבוע כמה עדכונים לקורס ריאקט פה באתר:

  1. ארגון מחדש של מבנה הפרויקט כך שישתמש ב vite - כשהקלטתי את הקורס במקור לא היה עדיין vite. כן היה את create-react-app אבל לא אהבתי אותו מהיום הראשון שראיתי אותו ושמחתי כשהעולם נפרד ממנו יחסית מהר. בכל מקרה בקורס ריאקט פה לא רציתי להשתמש ב create-react-app ולכן בכל הדוגמאות מבנה הפרויקט השתמש בקובץ הגדרות webpack שכתבתי לבד. ויט מעולה והיום אני כבר לא ממליץ לכתוב לבד הגדרות וובפאק אלא להשתמש רק בו, ולכן ארגנתי מחדש גם את כל מבנה הדוגמאות בקורס ריאקט כך שהתבניות ישתמשו ב vite. זה אומר שגם השיעורים על התקנת ריאקט על המכונה שלכם ואיתור שגיאות בריאקט עודכנו לתבנית החדשה.

  2. הוספתי דף תרגילים מסכם לחלק הראשון של הקורס.

  3. הוספתי שיעור על Error Boundaries - בעבר היה שיעור מקיף יותר על Lifecycle Methods של Class Components שכלל גם התיחסות בקטנה ל Error Boundary, אבל האמת שהיום מכל פונקציות ה Lifecycle המנגנון הכי חשוב (וזה שאין לו אלטרנטיבה עם Hooks) הוא טיפול בשגיאות. בקיצור הקלטתי מחדש את השיעור כך שיתמקד במנגנון תפיסת שגיאות Render וארגון אזורי טיפול בשגיאות.

  4. מחקתי בשמחה את השיעור על create-react-app ואני מקווה לא להיתקל שוב בכלי זה.

רוב השינויים הם בחלק הראשון של הקורס שפתוח לצפיה חינם אז אם חיפשתם הזדמנות לקחת צעדים ראשונים בריאקט מוזמנים להעיף מבט: https://www.tocode.co.il/bundles/react

וכמובן אם יש נושאים נוספים שהייתם רוצים לראות בקורס ריאקט או בקורסים אחרים באתר אל תתביישו להשאיר הודעה או לשלוח מייל.