• בלוג
  • כמה זמן לוקח לכתוב בדיקה חדשה?

כמה זמן לוקח לכתוב בדיקה חדשה?

16/05/2024

  • כמה זמן לוקח לכתוב בדיקה חדשה?
  • תלוי כמה בדיקות כבר יש לך

הדרך הכי קלה לכתוב בדיקה היא להעתיק קוד של בדיקה קיימת ולהתאים את הפקודות לדבר החדש שעושים. אם יש לי כבר בדיקה שמציגה קומפוננטה על המסך, לוחצת על כפתור ימני ואז על האופציה הראשונה בתפריט, אני יכול בקלות לכתוב בדיקה שתציג את אותה קומפוננטה תלחץ על כפתור ימני ותבחר את האופציה השניה בתפריט. זה שינוי של שורה. כמה דקות במקרה הרע.

אם אין לי בדיקה של כפתור ימני אני יכול אולי לחפש בדיקות דומות בקומפוננטות אחרות. אם יש בדיקה של לחיצה על כפתור ימני בקומפוננטה אחרת אפשר להעתיק משם, ואולי לכתוב פונקציה גנרית שתתאים לשתי הבדיקות. זה כבר ייקח יותר זמן אבל אני עדיין יכול לנהל את זה. אולי חצי שעה או שעה עבודה, תלוי בדרישות הגנריות שנרצה לבנות.

אם אין לי בדיקה של לחיצה על כפתור ימני על אף קומפוננטה הסיפור מתחיל להסתבך. עכשיו צריך להיכנס לתיעוד של react-testing-library ולחפש איך מדמים לחיצה על כפתור ימני מחכים להופעת התפריט וממשיכים להקלדה עליו. אם אף פעם לא עשיתם את זה הסיפור יכול לקחת גם כמה שעות.

ואם אין לי בכלל תשתית בדיקות לפרויקט הקמה של אחת וכתיבת בדיקות לאירועים מרכזיים במערכת זה כבר סיפור של כמה ימים. קל לדמיין למה במצב כזה לא יהיה לי חשק להתחיל אפילו - אם אני רואה שכל בדיקה לוקחת כמה ימים של עבודה, מי בכלל יכול לתחזק קוד עם בדיקות?