• בלוג
  • כשאתם מחפשים עבודה ואין לכם ניסיון רלוונטי

כשאתם מחפשים עבודה ואין לכם ניסיון רלוונטי

10/03/2018

למתכנתים יש בעיה שלא קיימת במקצועות אחרים: הניסיון שלנו נעלם אחת ל 5-6 שנים. רופאת עיניים לא תתעורר בוקר אחד לגלות שנעלמו לכולם העיניים. אני לעומת זאת מצאתי את עצמי ב 2011 עם ניסיון של שלוש שנים בפיתוח אפליקציות לטלפונים של נוקיה.

ב 2010 רוב עבודות פיתוח אתרים היו ב PHP ו jQuery. רק שנתיים מאוחר יותר מודעות הדרושים בתחום קיבלו תפנית וכולם חיפשו לגייס מפתחי Front End. אם הסתובבתם עם אנשי PHP ו jQuery באותה תקופה אתם וודאי תזכרו את התסכול שלהם. עשר שנים של ניסיון בבניית אתרים הפכו ללא רלוונטיות בזכות התקדמות בפיתוח הדפדפנים. חברות העדיפו לגייס מתכנת JavaScript עם שנה ניסיון באנגולר על פני מתכנת Web מהדור הישן עם חמש-שש שנים ניסיון.

שינויים כאלה זה לא הדבר החריג אלא זה הנורמה. לא משנה על מה אתם עובדים עכשיו סיכוי גבוה שבעוד 5-6 שנים תעשו משהו אחר לגמרי.

וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הבעייתית של למצוא עבודה. ברור שכשמישהו מגייס מתכנת React מנוסה ואני מגיע עם שלוש שנים ניסיון בריאקט ופרויקטים כתובים להראות את זה הכל טוב. עכשיו בואו נחשוב מה עושים אם לא נגעתי בריאקט עד עכשיו ואני מחפש עבודה.

1. תהיו ערניים

הדרך הכי טובה להתמודד היא להתכונן ולהימנע. במקום לחפש עבודה בלי ניסיון רלוונטי בואו נייצר את הניסיון הרלוונטי כבר בעבודה הקיימת גם בטכנולוגיות חדשות.

יש פרויקט חדש בעבודה? תתנדבו להיכנס לצוות. ותנסו להשפיע על בחירת הטכנולוגיה כך שייכתב במשהו שאתם רוצים לצבור בו ניסיון. בחברה בה פיתחתי אפליקציות לנוקיה הכירו והעריכו את העבודה שלי, היו לי המון הזדמנויות לעזור גם בפיתוח יישומי האייפון והאנדרואיד. במקום בחרתי להמשיך את מה שאני מכיר ולקוות לטוב.

2. תראו תוצאות

ניסיון רלוונטי אפשר לייצר: קחו קורס, קראו ספר וכתבו פרויקט משמעותי בטכנולוגיה החדשה. מאוד חשוב שהפרויקט הזה יגיע לאנשים כדי שתקבלו פידבק אמיתי על מה שעשיתם.

לדוגמא גם בלי שעבדתם יום אחד בחברה שמפתחת אפליקציות אתם יכולים לשבת בבית ולכתוב משחק מושקע לאייפון שאנשים יהנו לשחק בו. תנו לכל מי שאתם מכירים לשחק ושפרו את המשחק עד שיראה כמו המשחקים המעולים שאתם נהנים לשחק בהם. את קוד המשחק שימו בגיטהאב וצרפו קישור לקוד ותמונות מסך לקורות החיים.

3. תבואו מוכנים

הצלחתם לקבל זימון לראיון? עכשיו צריך להתחיל לחרוש. שבו על היוטיוב לראות כמה שיותר הרצאות מוקלטות מכנסים על הטכנולוגיה. לכו לרשת למצוא את ה-10 בלוגים החשובים ביותר לאנשים שעובדים בתחום זה וקראו אותם. קראו ספר מקצועי.

גם אם אתם יודעים את ה״עבודה״ בראיון ירצו לדעת שאתם גם יודעים איך כל דבר נקרא ומסוגלים לדבר את השפה. לכל תחום שפה משלו ושימוש במונחים לא נכונים או ששאלתם מתחום אחר יראה רע.

להחליף תחום זה לא סוף העולם ואנשים עושים את זה כל הזמן בתעשיה שלנו. וככל שאנחנו הופכים את הלמידה לחלק מהחיים (גם כשהתחום נראה יציב) זה יהיה יותר קל.