תרבות עבודה

12/04/2018

חברות אינטרנט גדולות (נטפליקס, גוגל וכנראה רבות נוספות) משתמשות בטריק שנקרא Deployment Canary כדי לזהות בעיות בגירסאות חדשות של המערכת.

המנגנון בקצרה אומר שיש שני קלאסטרים למצב Production: האחד הוא המערכת שמשרתת את רוב המשתמשים ועל השני מתקינים גרסאות חדשות כשיש כאלה. רכיב מתווך אחראי לשלוח את רוב הבקשות למערכת היציבה ומיעוט מהגולשים למערכת הקנרית. אוסף של סקריפטים אחראי לוודא שמערכת הקנרית מתנהגת כמו המערכת הרגילה לפי מדדים שהוגדרו מראש (למשל מספר השגיאות, משך זמן ממוצע באתר, זמני טעינה, צריכת זיכרון ורבים נוספים). אחרי שבוע-שבועיים אם הקנרית עדיין בחיים אפשר להתקין את המערכת לכלל המשתמשים.

מנגנונים כמו הקנרית, בדיקות אוטומטיות, ניהול גרסאות ואפילו גיבויים קובעים את תרבות העבודה בארגון. מתכנתים שעובדים בארגונים שיש בהם תרבות גבוהה סופגים את התרבות ומעבירים אותה הלאה לחברה הבאה שיעבדו בה. זאת אחת הסיבות שבוגרי 8200 אוהבים לפתוח סטארט-אפים מצליחים, או שכולם רוצים לגייס עובדי גוגל. אחרי שעבדת מספר שנים בארגון עם תרבות טובה התרבות ״נדבקת״.

מסקנות?

  1. כשאתם מתלבטים לגבי מקום עבודה קחו בחשבון את תרבות העבודה במקום אליו אתם נכנסים.
  2. כשאתם באים להעריך את הרמה המקצועית שלכם קחו בחשבון את תרבות העבודה במקומות הקודמים שהייתם בהם.
  3. כשאתם מתלבטים איזה ערך תקבלו מהשקעה בפרויקט קוד פתוח קיים לכו לבדוק את תרבות העבודה על אותו הפרויקט. תרבות טובה יכולה לפתוח לכם הרבה דלתות בעתיד.