• בלוג
  • למה (ואיך) ללמוד Web Framework חדש?

למה (ואיך) ללמוד Web Framework חדש?

12/07/2018

לא משנה באיזה סביבה אתם רגילים לעבוד, ללמוד משהו חדש זה תמיד רעיון טוב. הבעיה עם זה שלא תמיד קל לחשוב איזה פרויקט לפתח ואז אנשים נתקעים על תוכניות דוגמא קטנות שלא באמת מלמדות אותנו שום דבר, או מתחילים לפתח איזה משהו גדול מדי ואז לא מסיימים.

אני רוצה לשתף כאן הצעה שלי לפרויקט שתמיד עובד ועוזר לי להבין איך Web Framework חדש עובד. לדעתי אפשר לסיים אותו ביום עבודה גם בטכנולוגיה שאתם בכלל לא מכירים, וזה טוב כי זה נותן תמונה טובה של הטכנולוגיה ואיך יראה תהליך הלימוד.

1. התחילו בניהול משתמשים

כן אני יודע שכולם אוהבים לדחות את זה לסוף כי משתמשים זה תיק רציני, אבל אנחנו פה בתהליך לימוד אז דווקא כדאי לחפש את הדברים המורכבים.

בלי שימוש בספריות לניהול משתמשים כתבו אתר הכולל:

  1. דף הרשמה.
  2. דף התחברות.
  3. טבלת משתמשים בבסיס הנתונים (זכרו לשמור את הסיסמא בצורה מאובטחת).
  4. דף בית שכל אחד יכול לראות.
  5. דף רשימת משתמשים שרק משתמשים רשומים יכולים לראות.
  6. כפתור "התנתקו" מהמערכת.

וכמובן תפריט צד שמאפשר לכל אחד להגיע לדפים שיש לו גישה אליהם.

2. משתמשים מעלים מוצרים

אחרי שיש לנו משתמשים הם צריכים לעשות משהו עם המערכת. הכי קל ללכת על "מוצרים". כל משתמש יכול להעלות מוצר ולמוצר יש שם, תיאור ותמונה.

משתמשים יכולים למחוק ולערוך מוצרים שהם העלו, אבל לא אמורים למחוק ולערוך מוצרים שאחרים העלו.

בנוסף יהיה נחמד שיהיה דף מוצרים בו תופיע רשימת כל המוצרים במערכת ולכל מוצר יוצגו השם, התיאור התמונה ומי המשתמש שהעלה אותו. כל המשתמשים (גם אלה שלא רשומים) יכולים להיכנס לדף המוצרים.

3. משתמשים יכולים לקנות ולמכור מוצרים

עכשיו בואו ניתן למשתמשים רשומים אפשרות לקנות מוצרים. כל משתמש מתחיל עם 100 נקודות ויכול לתת מחיר למוצרים שלו. משתמשים אחרים יכולים לקנות ממך מוצר ואז המוצר עובר אליהם ואתה מקבל את הנקודות.

4. ארגון מוצרים בקטגוריות

ככל שיהיו לנו יותר מוצרים במערכת כך יהיה קשה יותר לחפש מוצרים מסוג מסוים. בואו נפתור את זה ונוסיף לכל מוצר "קטגוריה". כמובן שמספר מוצרים יכולים להשתייך לאותה קטגוריה וכל מוצר יכול להשתייך למספר קטגוריות.

הציגו טבלא של כל הקטגוריות במערכת וליד כל קטגוריה הציגו את מספר המוצרים מאותה קטגוריה. לחיצה על קטגוריה תציג רק את רשימת המוצרים מקטגוריה זו.

5. סיימתם ונשאר זמן? עוד כמה רעיונות

עכשיו יש לכם תמונה די טובה של הפריימוורק ומה הולך לקרות כשתתחילו לבנות בה משהו אמיתי. הצעדים הבאים הם בדרך כלל:

  1. להעלות את המערכת שכתבתם לשרת אמיתי.

  2. להוסיף בדיקות יחידה ובדיקות מערכת.

  3. להתקין חבילה כלשהי ממאגר החבילות של השפה ולראות איך לשלב אותה במערכת שלכם.

מסתבר שאחרי שבונים את אותה מערכת בכמה סביבות שונות לא רק שמתרגלים ללמוד מהר סביבה חדשה, גם מתחילים לראות יותר טוב את ההבדלים בין הסביבות ולהבין באיזה מידה ספריה מסוימת תתאים לפרויקט הבא שלכם.

מה אתם עושים כדי לבחון טכנולוגיות? מוזמנים לספר בתגובות.