• בלוג
  • מה תעשו כשהקוד שלכם יתיישן?

מה תעשו כשהקוד שלכם יתיישן?

28/08/2018

כמו למוצרים פיזיים גם למוצר תוכנה יש בלאי טבעי. למערכות שונות אורך חיים שונה כמובן אבל בסופו של דבר כל קטע קוד שאתם כותבים היום יפסיק להיות רלוונטי מתישהו (בעוד חודש, שנה או עשר שנים).

מה תעשו כשזה יקרה?

  1. אפשר לחכות עד שכל המערכת תתיישן ואז לזרוק הכל ולכתוב מחדש.

  2. אפשר לשכתב כל פעם קטע קוד אחר במערכת וכך לאורך שנים המערכת תמשיך להתקיים למרות שכמעט אף שורת קוד לא זהה למה שכתבתם בהתחלה.

  3. אפשר לשמור את המערכת בקופסת שימורים ולהמשיך להשתמש בה גם הרבה אחרי תאריך התפוגה.

חברות שבוחרות באפשרות הראשונה יהיו הרבה יותר פתוחות לאימוץ טכנולוגיות חדשות. לא יקרה כלום אם זה לא יעבוד טוב כי ממילא בעוד שנתיים נזרוק הכל ונכתוב מחדש.

חברות שבוחרות באפשרות השלישית מאוד יתאמצו לעטוף את ליבת המוצר בכל מיני שכבות ומוצרי הגנה כדי שהליבה תוכל להמשיך לפעול בסביבה מודרנית ומשתנה. האפליקציה של הבנק שלכם אולי נראית חדשה ונוצצת אבל המערכת שמעבירה את הכסף ממש לא חדשה.

חברות שבוחרות באפשרות השניה ירצו לחשוב טוב טוב על הארכיטקטורה של המוצר ועל היחס בין החלקים השונים במערכת. שורות הקוד עצמן ישתנו במהלך השנים אבל המבנה הבסיסי צפוי להישאר קבוע. כשעובדים על מוצר כזה חשוב לגייס אנשי ארכיטקטורה חזקים שיוכלו להגדיר מבנה למערכת ולהתאים את החלקים ואת השלד לעולם משתנה.

את הגישה כדאי לבחור בהתחלה ולהישאר איתה. הגישה שלכם לקוד שמתיישן קובעת איזה אנשים תרצו לגייס ואת הבחירות הטכנולוגיות שתצטרכו לבצע כדי להצליח.