• בלוג
  • שטויות שחשוב לשים לב אליהן במבחן מעשי

שטויות שחשוב לשים לב אליהן במבחן מעשי

18/10/2019

אחת הסיבות שאני בעד מבחנים טכניים לפני ראיון עבודה היא שמסמך קורות חיים מספר עליך כל כך מעט, עד כדי כך שלפעמים אני חושב שהוא מיותר לגמרי. וזה לא רק אני - הגישה הרווחת בתעשיה היא להתעלם מרוב הפרטים בקורות חיים כשהם מתנגשים עם מה שאנחנו רואים במבחן המעשי.

אז מה צריך לעשות לפני שניגשים לפתור מבחן מעשי? ועל מה לשים דגש במהלך הפיתרון? כמובן שלכל טכנולוגיה ולכל סוג עבודה יהיו מבחנים מעשיים אחרים ואיתם דגשים אחרים, אבל בואו ננסה לחשוב על כמה דברים כלליים שיעזרו לכם בכל עבודה שתנסו להיכנס אליה:

  1. קודם כל Best Practices. האנשים שקוראים את הקוד שלכם מצפים לסטנדרט מסוים אבל בגלל שזו משימת בית אין לכם מושג מהו, לכן כדאי לקרוא את מסמכי ה Best Practices המקובלים בעולם שלכם (לדוגמא PEP8 בפייתון) ולפעול כמה שיותר במדויק על פיהם.

  2. תיעוד, הערות ובדיקות אוטומטיות יהיו חלק משמעותי כמעט מכל מבחן בית שתגישו. זה פשוט לא הגיוני להגיש משימה בלעדיהם כי מספיק אחד שכן יכתוב בשביל להשאיר אתכם הרחק מאחור.

  3. כשמגיעים לקוד עצמו אני חושב שקריטי להימנע מטעויות שנוגעות לביצועים. גם אם קיבלתם משימת בית ממש קטנה הבן אדם שקורא את הקוד הולך להסיק ממנה על המיומנות שלכם באופן כללי, ולכן כל מה שלא יצליח לעשות Scale ירמוז למראיין שאתם הולכים לסבך אותו כשתכתבו קוד אמיתי.

  4. כדאי להיזהר מ Over Engineering. לכתוב עשרות קלאסים וירושות בשביל משימה קטנה כנראה ישאיר רושם שאתם אנשים שאוהבים לסבך דברים.

  5. כדאי למחוק כל קוד Template שנוצר באופן אוטומטי דרך איזשהו כלי אבל אתם לא משתמשים בו בפיתרון. פיתרון מינימליסטי לבעיה מראה שאתם יודעים מה אתם עושים ולא מלכלכים מסביב.

לא יותר מדי נכון? אם יש לכם רעיונות נוספים למה לשים לב במבחני בית אשמח לשמוע בתגובות, ואם הגשתם מבחן בית ונכשלתם על משהו מוזמנים גם לשתף וכך לעבות את הרשימה.

בהצלחה!