• בלוג
  • ההבדל בין סניור לג'וניור (או: מה שלא כותבים במודעות דרושים)

ההבדל בין סניור לג'וניור (או: מה שלא כותבים במודעות דרושים)

29/06/2020

גיגיה מחפשים עובדים ואני אוהב את הקטע של חברות לפרסם את כל מודעות הדרושים בצורה מסודרת באתר החברה - אז הלכתי לחטט קצת בדרישות התפקיד למשרות פיתוח Front End. הנה הדרישות עבור מפתח ג'וניור:

At least 1-2 years of experience in web development (Front End). Experience with JS Frameworks such as Angular, React, Aurelia or Ember. Experience with developing Single Page Applications. Experience with Object Oriented JavaScript Experience in the design of software architecture Exceptional self-learning capabilities

והדרישות עבור מפתח סניור:

At least 4 years of experience in web development (Front End). Experience with JS Frameworks such as Angular, React, Aurelia or Ember. Experience with developing Single Page Applications. Experience with Object Oriented JavaScript. Experience in the design of software architecture. Exceptional self-learning capabilities.

חיפשתי. באמת שחיפשתי. אפילו diff הפעלתי בין שתי המודעות ותמיד אותה תשובה - שנתיים ניסיון. באמת?! שנתיים ניסיון? זה מה שעושה את ההבדל?

ברור שלא. במיוחד כשאתם נזכרים שיש מתכנתים שכבר עשר שנים תקועים במקום ואחרים שמדלגים יותר מהר מכינה בין הראשים בגן. היכולת להוביל פרויקט, להיכנס לקוד של אחרים ולתקן אותו, לדעת לכתוב לפי מתודולוגיות נכונות, ללמוד כל הזמן - אלה יכולות קריטיות של Senior Developers, אלה יכולות שאי אפשר למדוד אותן אבל שרואים אותן מהר מאוד בראיון עבודה או בתרגילי בית שנותנים למועמד.

בתחום שלנו הקוד שאתם כותבים הוא מה שעושה את ההבדל. ובשביל שהקוד שאתם כותבים ילך וישתפר כל הזמן אתם צריכים לכתוב עוד ועוד ממנו, לקבל פידבק ולשפר.

כשמישהו שואל ״אני כבר יודע לעבוד עם Redux ו MobX, מה עוד צריך בשביל להיות Senior?״ זאת לא השאלה הנכונה. בשביל להתקדם צריך את האומץ להגיד ״אני לא יודע״. המעבר מ Junior ל Senior זה לא מירוץ אלא דרך חיים.

נ.ב. ואם אתם מחפשים דחיפה שתעזור לקחת את הצעד הראשון בשינוי הזה - חודש הבא מתחילים שני בוטקמפים שמיועדים למתכנתים שכבר עובדים בתעשיה ורוצים להתקדם, בהם תכתבו המון קוד יחד עם אנשים כמוכם ותתאמנו על לשאול עוד ועוד שאלות וגם לחפש את התשובות.

בוטקמפ ריאקט

בוטקמפ פייתון