קיים בשפה

אחד השינויים הקטנים של פייתון 3.10 הוא מתן אפשרות ל zip לבדוק אם הקלט שקיבל הוא שווה באורך. אני אזכיר לטובת קוראים שלא הגיעו מפייתון, שהפונקציה זיפ מקבלת מספר "רשימות" ומייצרת רשימה אחת מאוחדת בה כל איבר הוא רשימה של איברים מכל רשימות הקלט. בטקסט אני יכול להבין שזה נשמע מסורבל אז ננסה בקוד. נניח שיש לכם את הרשימות:

a = [1, 2, 3]
b = ['a', 'b', 'c']
c = ['@', '!', '#']

אז הפעלה של zip על שלושת הרשימות תחזיר רשימה אחת של שלושה איברים שכל אחד מהם מורכב מאיבר אחד מכל אחת מהרשימות, כלומר:

>>> list(zip(a, b, c))
[(1, 'a', '@'), (2, 'b', '!'), (3, 'c', '#')]

וכן יש פה כוכבית שאומרת ש zip בעצם מחזיר איטרטור ולא רשימה, אבל נשים את ההבדל בין שני אלה בצד לעכשיו כי הוא לא רלוונטי לסיפור של הפוסט.

בקיצור הבעיה של זיפ היא מה עושים כשהרשימות לא באותו אורך. בפייתון החליטו לפני הרבה שנים שהפיתרון יהיה לקחת רק את החלק ברשימות שכן מתאים באורך. במילים אחרות אם הרשימה a תהיה ארוכה יותר מהשאר:

a = [1, 2, 3, 4, 5, 6]
b = ['a', 'b', 'c']
c = ['@', '!', '#']

אז התוצאה של ה zip תישאר בדיוק אותו דבר - והאיברים העודפים ב a פשוט לא יקבלו טיפול.

עכשיו תשמעו מה היה לבראנט בושר להגיד על זה:

It is clear from the author's personal experience and a survey of the standard library that much (if not most) zip usage involves iterables that must be of equal length.

ובהמשך אותו מסמך:

In fact, the author has counted dozens of other call sites in Python's standard library and tooling where it would be appropriate to enable this new feature immediately.

במילים פשוטות מספר לנו בראנט שבפייתון, לפחות בספריה הסטנדרטית, מתכנתים משתמשים בזיפ כשהם חושבים שהקלט שלהם הוא באותו האורך, אבל לא מוודאים לפני זה בבדיקה נוספת שזה באמת המצב. ואם זה המצב בספריה הסטנדרטית אפשר להניח שזו תופעה גלובאלית.

ופה יש שני דברים שצריך לשים לב אליהם:

  1. כל אחד היה יכול לעטוף את zip בפונקציה חדשה (נקרא לה safezip) שבודקת שאכן כל רשימות הקלט באותו האורך. מעטים אם בכלל עשו את זה.

  2. (וזה ניחוש שלי) - אחרי התוספת ל zip בפייתון 3.10, הרבה אנשים יתחילו להעביר את הפרמטר החדש ואפילו יסתכלו מוזר על אלה שלא מעבירים אותו.

קוד הוא דבר מדבק. לא צריך לחכות לבראנט כדי לכתוב את safezip, ובאופן כללי, כשאתם בונים את המערכת שלכם - שווה להשקיע בכתיבת פונקציות עזר ומסגרת לקוד שתעזור למתכנתים האחרים בצוות להשתמש ב Best Practices, גם אם אותם Best Practices עדיין לא נכנסו רשמית לשפה או לטכנולוגיה שלכם.