לאט או עם באגים

13/04/2022

בהתלבטות על בדיקות אנחנו אוהבים לחשוב על הערך של כתיבת בדיקות בתור סקאלה, כשבצד אחד תהיה לי מערכת עם הרבה בדיקות שהפיתוח שלה יהיה יותר איטי אבל יהיו בה פחות באגים, ובצד השני פיתוח "נינג'ה" מהיר שתוך רגע נקבל מוצר אבל אולי יהיו בו באגים לא צפויים.

אבל המציאות לא עובדת ככה-

יש פרויקטים עם המון בדיקות שעדיין כוללים המון באגים. הרבה מתכנתים שעבדו על פרויקטים כאלה יספרו לכם שבדיקות זה כלי כמעט חסר ערך.

יש פרויקטים עם כמות טובה של בדיקות שנכתבים באותו קצב ולפעמים גם יותר מהר כמו פרויקטים בלי בדיקות בכלל.

יש פרויקטים בלי בדיקות בכלל שכמעט לא כוללים באגים או לפחות לא כוללים את הבאגים המוזרים האלה שקשה למצוא. כן, יש מתכנתים מעולים שלא כותבים בדיקות וגם לא כותבים באגים.

ויש לא מעט פרויקטים שלא כוללים בדיקות ועדיין לא מצליחים להתקדם ונתקעים על שטויות.

כתיבת בדיקות היא חלק מהרמה המקצועית שלנו כמתכנתים. בזכות הבדיקות אנחנו הרבה פעמים מבינים טוב יותר את הקוד שאנחנו כותבים. הבדיקות נותנות לנו מקום לדבר עליו בהיגיון ולענות על שאלות בצורה מבוקרת.

כתיבת בדיקות היא חלק מהרמה המקצועית של המוצר. היא מאפשרת תיעוד אמין יותר מ wiki או הערות בקוד, תיעוד חי שמתעדכן יחד עם המוצר שלנו ועוזר לוודא שאנחנו לא חוזרים על אותן טעויות.

וככל שכמתכנתים אנחנו רגילים יותר לכתוב בדיקות, וככל שהמוצר שאנחנו עובדים עליו כולל תשתית בדיקות טובה, כך כתיבת הבדיקות לא מאטה את הפיתוח ואפילו להיפך - היא מאפשרת לנו לשמור על קצב מהיר לאורך זמן.