• בלוג
  • הזמנה לוובינר: תקשורת בין סרביסים עם RabbitMQ

הזמנה לוובינר: תקשורת בין סרביסים עם RabbitMQ

הכלל הראשון בבניית ארכיטקטורת Micro Services הוא שהסרביסים צריכים להיות עצמאיים. הכלל השני בבניית ארכיטקטורת Micro Services הוא שהם צריכים לעבוד יחד.

ובשביל ששני חלקים עצמאיים במערכת יעבדו יחד הם צריכים לתקשר.

בעולם הישן של המונוליט כששני חלקים במערכת צריכים לדבר מספיק לקרוא לפונקציה, אבל בעולם ה Micro Services, כל חלק במערכת רץ בתור תהליך נפרד. מה שיותר גרוע, הוא שאפשר לשדרג חלק אחד במערכת בלי לגעת בחלק השני (Deployment בלתי תלוי). הפונקציה שרצית לקרוא לה בעולם של המונוליט אולי כבר לא תהיה קיימת בגירסה הבאה של הסרביס.

ובדיוק בגלל זה אחד החלקים הכי חשובים בארכיטקטורת Micro Services הוא התקשורת בין הסרביסים. תקשורת בין סרביסים מחולקת לשני סוגים: יש תקשורת סינכרונית, שזה אומר שסרביס אחד שולח הודעה לסרביס אחר ומחכה לתשובה כדי להמשיך; ותקשורת אסינכרונית שזה אומר שסרביס אחד שולח הודעה ומקווה לטוב.

מבין השתיים תקשורת אסינכרונית תהיה המועדפת עלינו, כיוון שהיא יוצרת תלות יותר קטנה בין הסרביסים. בתקשורת אסינכרונית אני שולח הודעה ואולי הסרביס השני שם עכשיו ויכול לטפל בה, אבל גם אולי הוא עמוס או שבדיוק מעלים גירסה חדשה שלו, ולכן יוכל לטפל בה רק עוד כמה דקות.

ותור הודעות הוא המפתח לבניית מערכת תקשורת אסינכרונית בין סרביסים שונים בארכיטקטורת Micro Services. בתיאור מאוד כללי, אפשר להגיד שתור הודעות הוא רכיב במערכת שמתפקד כמו מערכת דואר בין סרביסים. סרביס יודע לשלוח הודעה לתור והתור אחראי לנתב את ההודעה למי שצריך לקבל אותה ובזמן שמתאים למקבל. שני תורי ההודעות הפופולריים היום הם RabbitMQ ו Kafka, כאשר לכל אחד מהכלים יכולות ייחודיות משלו בנוסף למנגנון הבסיסי של העברת הודעות.

ביום חמישי הקרוב אני אקח שעה כדי לדבר עם אלה מכם שירצו להצטרף על מערכות מבוזרות, ארכיטקטורת Micro Services ובמיוחד על רכיב התקשורת RabbitMQ. הבחירה ב RabbitMQ מקרית לגמרי ויום אחד בטח נעשה את אותו וובינר עם Kafka.

בתחילת הוובינר אראה איך להקים שרת RabbitMQ בתוך דוקר, איך לקנפג אותו ואיך לגשת אליו מקוד Node.JS שרץ בסרביסים אחרים. לאחר מכן אציג מספר תוכניות דוגמה שימחישו בניה של שלוש תבניות מבוזרות בפיתוח:

  1. מערכת של שרת מרכזי שמוציא משימות ל Workers ומקבל מהם סטטוסים על המשימות. לדוגמה מערכת ווב שמאפשרת ללקוחות להעלות תמונות ומשתמשת בסרביס חיצוני כדי להריץ פילטרים על אותן תמונות.

  2. מערכת של טיפול מקבילי באירוע. לדוגמה מערכת ווב בה לקוח קונה מוצר ויש מספר תהליכים שצריכים להגיב לקניה - צריך להוסיף את הלקוח לרשימת דיוור, להוציא חשבונית, לשלוח את המוצר וכן הלאה.

  3. מערכת של טיפול סדרתי באירוע, שקורית כשיש תלות בין הסרביסים. בדוגמה של קניית המוצר יכול להיות סרביס שאחראי על הגביה ורק אם הוא מצליח אז סרביס אחר שולח את המוצר ללקוח.

בין אם אתם בעסקי ה Micro Services ורוצים לשמוע יותר על התפקיד של תור ההודעות ולקבל טיפים לעבודה נכונה איתו, או אם אתם רוצים להיכנס לעסקי ה Micro Services ורוצים לראות איך מתחילים אני מקווה שהשעה הזאת תהיה רלוונטית עבורכם.

לפרטים נוספים והרשמה שווה לבקר בדף הוובינר בקישור: https://www.tocode.co.il/workshops/115