• בלוג
  • מחשבות על פריצה למחשבי פיתוח

מחשבות על פריצה למחשבי פיתוח

22/09/2022

ככל שנחשפים הפרטים על הפריצה ל lastpass, קל לראות את הדמיון לפריצה ל SolarWinds ושתיהן מזמינות אותנו להתעורר ולהגן טוב יותר על סביבות הפיתוח שלנו.

במקרה של SolarWinds האקרים השיגו גישה לסביבת הפיתוח, הוסיפו קוד זדוני למוצר ודרכו פרצו לאינסוף חברות וארגונים ממשלתיים שהסתמכו על אותו מוצר.

במקרה של LastPass אנחנו עדיין לא יודעים מה היקף הנזק, וכרגע רק ידוע שהאקרים ישבו במשך 4 ימים ברשת הפנימית בסביבת הפיתוח של החברה.

מחשבי פיתוח נתפסים בהרבה מקומות בתור אזור "חופשי", מחשבים שאפשר להתקין עליהם הכל כדי שמפתחים יוכלו לשחק עם טכנולוגיות חדשות. התוצאה שאלה מחשבים שמאוד קשה להגן עליהם. הנה כמה רעיונות שכדאי ליישם עוד היום כדי להתחיל להתמודד עם אתגרי האבטחה שזה יוצר:

  1. חתימה על קומיטים - כדאי לדרוש ממפתחים לחתום על קומיטים באמצעות pgp, ולהשתמש במפתח עם סיסמה. כך פורץ שלא יודע את הסיסמה, אפילו אם הצליח להיכנס לרשת ולהשתלט על מחשב פיתוח, לא יוכל להחדיר קוד זדוני ל Source Control.

  2. הגבלת גישה למכונות בניה - רצוי לא לאפשר גישה ממחשב פיתוח למכונת בניה, ושהדרך היחידה שמתכנתים יוכלו להכניס קוד חדש היא דרך ה Source Control.

  3. הגבלת גישה לסביבות פרודקשן או בדיקות - יש להשתמש רק במפתחות מוגנים בסיסמה כדי לגשת למכונות אחרות. הקלדת סיסמה לפני כל שימוש במפתח מבטיחה שגם אם פורץ השתלט על מחשב פיתוח לא יהיה לו לאן להמשיך משם.

  4. שווה להזכיר למפתחים שהמחשבים שלהם אינם בטוחים ושלא כדאי שישמרו סיסמאות, מפתחות גישה או כל מזהה סודי אחר בשום מקום על המחשב.

  5. קוד שנכנס ל Source Control לענף שממנו הולכים לבנות גירסה חייב לעבור Code Review על ידי מספר אנשי צוות אחרים.

  6. ברמת שירותי ענן שווה להשתמש במצב גלישה פרטית כל פעם שנכנסים לממשקי ניהול מבוססי ווב של שירותי הענן של הפרודקשן ולסגור את הדפדפן כשמסיימים.

ככל שנקדים להבין שהמחשב שלנו הוא מטרה, ושסביר להניח שהוא כבר נפרץ כדי להגיע ליעד יותר מעניין, כך נוכל לקחת את הצעדים כדי לעצור את התקיפה לפני שייגרם נזק אמיתי.