• בלוג
  • קודפיקניק הוא האתר הכי מדליק שאתם עדיין לא מכירים

קודפיקניק הוא האתר הכי מדליק שאתם עדיין לא מכירים

פוסט זה כולל טיפ קצר על כלי עבודה בסביבת Linux. בשביל ללמוד יותר על עבודה בסביבת Linux ו Unix אני ממליץ לכם לבדוק את קורס Linux שיש לנו כאן באתר. הקורס כולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי ומתאים גם למתחילים.
 

מתכנתי צד-לקוח יכולים להנות כבר תקופה ארוכה מפיתוח מהיר של דמואים קצרים באמצעות שלל אתרים כדוגמת jsfiddle, jsbin, codepen ועוד רבים. בזכות אתרים אלו אנו גם יכולים להטמיע דוגמאות קוד עובדות בפוסטים וכל אחד מהקוראים יכולים לנסות, להריץ, לשנות קצת ולראות את התוצאות. 

האתר קודפיקניק עליו אני הולך לספר בפוסט זה נותן פתרון לצד השני, למתכנתי צד השרת. באמצעותו תוכלו לכתוב קוד צד שרת במהירות, להטמיע ולחלוק דוגמאות קוד עובדות עם חברים וקוראים עם אפשרות קלה מאוד של כל קורא לשנות קבצים ולראות את ההשפעה באופן מיידי ללא צורך בהתקנת סביבת הפיתוח.

1. עוגיות מזל בפרל עם Mojolicious

כך לדוגמא נראה יישום רשת מבוסס פרל ו Mojolicious המציג את הפלט של פקודת fortune לגולשים:

כדי לראות את היישום בפעולה כל שעליכם לעשות הוא לעבור לטאב Terminal בחלון המוטמע ולהפעיל את השרת באמצעות הקלדת:

./start.sh

לאחר מכן לחצו על האייקון הקטן שנראה כמו גלובוס (אם תעבירו עליו את העכבר יופיע הטקסט Show Result). שם תוכלו לראות את תוצאת עמוד ה Web ובנוסף קישור שאפשר להעתיק ולפתוח מכל דפדפן.

הדבר היפה שאפשר לשחק עם זה בזמן אמת. החלטתם שרוצים לנסות לשנות משהו בקוד ולראות את ההשפעה? אין בעייה. כל שעליכם לעשות הוא לשנות את קוד התוכנית, לשמור ולטעון מחדש את מסך התוצאה. השינוי שלכם לא ישפיע על גולשים אחרים ובעצם כל אחד עובד על ״עותק״ משלו של המכונה.

2. למה זה מדליק

התקנת סביבת תרגול או הדגמות יכולה להיות משימה מעיקה. רציתם להראות דמו קטן שישכנע אנשים להשתמש בפרל, ובמקום זה כולם תקועים בהתקנת הסביבה.

השימוש שאתר קודפיקניק עושה ב Docker מאפשר לכל אחד לייצר מכונה וירטואלית ולהטמיע אותה ברגע באתר. אפשר גם לחלק קישורים למכונות שיצרתם וכל גולש יכול למזלג לעצמו עותק של הסביבה ולהמשיך משם (למשל עבור Starter לתרגולים). 

אני הולך לנסות להמשיך לשלב דוגמאות חיות מסוג זה בבלוג ונראה איך זה יסתדר. אשמח גם לשמוע מכם בתגובות מה דעתכם על הקונספט. ולפני שאשכח הקישור לאתר קודפיקניק בו תוכלו ליצור מכונות משלכם (חינם ל-50 מכונות ראשונות, אחרי זה גרושים):
codepicnic.com