• בלוג
  • חדש באתר: קורס פייתון

חדש באתר: קורס פייתון

17/08/2015

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה יעילה עם Python. אם אתם רוצים ללמוד פייתון יותר לעומק אני ממליץ על קורס Python כאן באתר.
הקורס כולל עשרות שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי וילמד אתכם Python בצורה מקצועית מההתחלה ועד הנושאים המתקדמים.

הי חברים,

השבוע העליתי לאוויר קורס חדש בנושא Python. בשנים האחרונות פייתון החליפה את פרל בתור ה Go To Language של מפתחים רבים, אנשי QA ואוטומציה ואנשי DevOps (לפחות בארץ). סקר אחרון של אתוסיה דיבר על מחסור של 230 מפתחי פייתון בארץ השנה. זה הרבה מעל רובי (עם 80) ופרל שכלל לא מופיעה בתרשים. 

ללמוד שפה חדשה זה תמיד כיף המהול בקצת חשש. הדרך הטובה ביותר היא לכתוב תוכניות ברמת קושי עולה, ואז לחפש איך אחרים כתבו תוכניות אלו וללמוד מהם. כמובן שצריך לבחור את התוכניות שבדיוק ישלבו את כל מה שאתם רוצים ללמוד, ולהסתכל בפתרונות מהם תוכלו באמת ללמוד איך השפה עובדת ומה היתרונות שלה על שפות אחרות. שיטת לימוד זו היתה הבסיס לקורס. 

במקום הרצאות והסברים שנשמעים כמו התיעוד ומפספסים את כל הדברים החשובים (או מטביעים אתכם בים של מלל), הלכתי על כיוון מאוד מעשי. כל שעור מורכב מ 2-3 תוכניות דוגמא להמחשת הרעיון של השעור, וכולל הסבר טקסט קצר, הצגת תוכניות הדוגמא ולסיום תרגול בו תכתבו מספר תוכניות נוספות לוודא שהבנתם את הרעיון.

בקורס תמצאו 35 פרקים החל מהתקנה והרצת תוכניות פייתון, דרך תחביר בסיסי, קבצים, ביטויים רגולריים, הגדרה ושימוש בפונקציות (כולל ביטויי למדה ו Decorators), מערכים, מילונים ושאר מבני נתונים (כולל List Comprehension), פיתוח מונחה עצמים, הכולל ירושה, מודולים וארגון הקבצים לפרויקט ולסיום פיתוח ממשק משתמש באמצעות Tk.

מבחינת אורך אחרי עריכה נשארנו עם 5.5 שעות של וידאו, וכשמשקללים פנימה את הזמן שתשקיעו בפתרון התרגולים כדאי לפנות לזה כשבוע-שבועיים של לימוד בקצב רגוע. 

אם גם אתם התלבטתם אם להתחיל ללמוד פייתון ותכננתם יום אחד לקרוא איזה Tutorial, או שאולי התחלתם לשחק עם השפה ורוצים לראות איך לכתוב קוד כמו מקצוענים, הקורס החדש ייתן לכם מסגרת לימוד כיפית ופרודוקטיבית לתהליך.

קישור? היה למעלה אבל הנה הוא שוב:
https://www.tocode.co.il/bundles/python