• בלוג
  • חדש באתר: קורס C++/Qt

חדש באתר: קורס C++/Qt

השבוע סיימתי עריכה והעליתי קורס חדש בנושא פיתוח ממשק משתמש גרפי בספרית Qt. זו אומנם לא הטכנולוגיה הכי פופולרית בעולם אבל אני בהחלט ממליץ ללמוד אותה ולהוסיף לארגז הכלים שלכם.

1. למה לפתח ממשק משתמש ב C++

אחד הדברים שהיה מאוד חסר לי בלימודי תכנות באוניברסיטה הוא נושא ממשק המשתמש. הנחת העבודה היתה שמתכנתים אמיתיים לא צריכים לכתוב ממשקי משתמש וצריכים במקום להתמקד באלגוריתמיקה וניהול זיכרון.

אבל ממשק המשתמש הוא הדרך שרוב האנשים היום מתקשרים עם המחשבים שלהם, וגם בלימודים וגם בחיים שאחרי. מתכנתים רבים שאני מכיר, אבל גם בודקי תוכנה וכל מי שכותב כלי עבודה ואוטומציה מגיע לדילמה הזאת של האם לכתוב כלי גרפי לביצוע עבודה מסוימת או להסתפק בכלי שורת פקודה. היעדר היכרות עם כלי הפיתוח מייצר העדפה לכלים משורת הפקודה, שעושים לכולנו חיים קשים יותר.

2. מהי Qt

מרגע שהחלנו לכתוב ממשק גרפי לתוכנית ממשיכים לשאלה באיזה שפה וספריה גרפית לבחור. ספריית Qt היא הספריה הוותיקה והמקיפה ביותר לפיתוח יישומי Desktop. היא החלה את דרכה בתחילת שנות ה-90 ומאז ממשיכה להתפתח ולהפתיע, והיום מציעה GUI Designer ממש נוח וספריה גדולה של רכיבי ממשק משתמש קיימים שאתם יכולים להשתמש ולשלב ביישומים שלכם.

אבל Qt לא עצרה שם ובנוסף היא כוללת ממשקי פיתוח לפעולות נפוצות שנרצה לבצע בתוכנית: ביצוע פעולות ברקע, תקשורת TCP ו HTTP, עבודה עם קבצים, גישה ל Bluetooth, לממשקים סריאלים ולהתקני חומרה באופן כללי.

ספרית Qt כתובה ב C++ אבל יש לה חיבור להרבה מאוד שפות בין השאר Python, perl, ruby וגם Java. היתרון הגדול שלה על פני כלי פיתוח מתחרים הוא התמיכה בכל מערכות ההפעלה, כך שיישום שאתם כותבים ב Qt ירוץ בחלונות, לינוקס, מק וגם במכשירי Mobile.

אחרי שתדעו Qt תראו שלכתוב ממשק משתמש יפה לתוכניות זה ממש פשוט, ולדעתי תרגישו הרבה יותר בנוח לשלב ממשקים גרפיים בכלי אוטומציה שאתם כותבים.

3. תכני הקורס

לאחר סיום הקורס תוכלו:

  1. לכתוב ממשקי ליישומי C++ בצורה גרפית באמצעות Qt Designer

  2. לעצב את הממשק באמצעות QSS ו Layout Management

  3. לכתוב Widgets (או User Controls) לצורך שימוש חוזר ברכיבי ממשק

  4. לכתוב לקוחות HTTP ב Qt שמביאים מידע מהאינטרנט כ JSON ומשלבים אותו בממשק המשתמש

  5. לכתוב שרתי ולקוחות TCP ב Qt לצורך תקשורת בין מספר יישומים

  6. להשתמש בקוד Multi Threaded כדי לבצע פעולות ברקע או לשפר ביצועים של תוכניות

בנוסף, הקורס משלב תכנים ויכולות חדשות של C++11 וגם המלצות Best Practices לפיתוח ממשקי משתמש ופיתוח C++ באופן כללי. שילוב יכולת פיתוח ממשקים גרפיים ביישומים שלכם היא דרך בטוחה להשתפר כמתכנתים ולהוסיף מיומנות חשובה לרשימת היכולות שלכם.

בדומה לכל הקורסים באתר, הקורס מבוסס וידאו וכולל גירסאות טקסט מלא ובעברית לכל הנושאים והרכישה היא כמו לקנות ספר- משלמים פעם אחת ויכולים לחזור ולעיין כל החיים.

פרטים נוספים והרשמה בעמוד הקורס בקישור:
https://www.tocode.co.il/bundles/cppqt