• בלוג
  • איך מוצאים היום עבודה בהייטק

איך מוצאים היום עבודה בהייטק

בשנים האחרונות שיטת חבר מביא חבר הופכת לשיטה הדומיננטית בגיוס עובדים. יש לזה גם יתרונות, כי עכשיו כל מה שצריך בשביל למצוא עבודה זה את החברים הנכונים. הנה כמה עצות איך תמצאו אותם.

1. חבר-מביא-חבר יכול לעבוד לטובתכם

המעבר לשיטת חבר מביא חבר עלול ליצור את הרושם של קליקה שקשה להכנס אליה. שאם לא הייתם במקום הנכון בצבא או למדתם באוניברסיטה הנכונה יהיה לכם הרבה יותר קשה למצוא עבודה. במיוחד רלוונטי הדבר למבוגרים, ערבים, חרדים וקבוצות נוספות שזוכות לייצוג חסר בתעשיה.

אבל חבר מביא חבר יכול גם לעבוד לטובתכם, כי למצוא חברים זה דבר הרבה יותר קל מאשר לשפר ציונים בתואר שסיימתם לפני עשר שנים, או לשנות יחידת מילואים בצבא. יש הרבה מאוד אנשים בתעשיה שמחפשים חברים באופן פעיל, וכל מה שצריך זה למצוא אותם ולהתיידד.

2. אבל איפה מוצאים חברים?

טוב ששאלתם. האתגר שלנו הוא למצוא אנשים שמחפשים להכיר אנשים נוספים מהתעשיה. זה בכלל לא משנה אם האנשים שאתם פוגשים הם מנכ״לים, מתכנתים בכירים או ג'וניורים שעכשיו התחילו את הקריירה.

הכלל הפשוט הוא שככל שיהיו לכם יותר חברים מהתעשיה כך אתם מגדילים את הסיכוי למצוא עבודה גם היום וגם בעתיד. וככל שתמשיכו להכיר עוד חברים מהתעשיה הסיכוי גדל עם השנים וכך מייצרים ביטחון תעסוקתי לאורך זמן.

הכלל השני הוא שדי קל למצוא אנשים שמחפשים חברים מהתעשיה, כי הם מחפשים אתכם. הכנסו לאתר meetup.com וחפשו מפגשים טכנולוגיים בתחום הרלוונטי לכם. תמצאו שיש עשרות מפגשים כאלה עם מאות אנשים מהתעשיה שהולכים כדי לדבר עם אנשים אחרים מהתעשיה.

מפגשים אלו בדרך כלל מתקיימים בערב ואז אין בעיה לשלב עם העבודה הקיימת שלכם.

ברגע שאנשים מתחילים לזהות אתכם ולהכיר את השם שלכם אתם יודעים שאתם בכיוון.

3. ולמה שירצו להיות חברים שלי?

האתגר השני הוא להפוך לבן אדם שאנשים מהתעשיה ירצו להתיידד אתו. זכרו שהמטרה שלנו במפגשים טכנולוגיים היא להכיר אנשים שמתמודדים עם אתגרים טכנולוגיים דומים לשלנו כדי שנוכל להחליף חוויות ולקטר יחד. בשביל שמישהו ירצה להמליץ עליכם לתוכנית חבר מביא חבר אתם קודם כל צריכים לדבר באותה השפה.

צריך להגיד שמרגע שמתחילים להגיע ולפגוש אישית אנשים מהתעשיה הכל נהיה יותר קל, כי תוכלו לרשום לעצמכם הערות ונקודות לקרוא עליהן אחרי כל הרצאה. היום קל מאוד למצוא בגוגל הרבה מאוד חומרי הרחבה על כל נושא ומספיק להקליד בגוגל מספר מילות חיפוש רלוונטיות (למשל ראשי פרקים ששמעתם בהרצאה) כדי לקבל מאמרים מפורטים וארוכים על כל אחד מהנושאים.

אחרי שתקראו מספיק סיכוי טוב שתגיעו למצב שאתם כבר מכירים את הבלוגים והחדשות מתחום מסוים, ואפילו במהלך הרצאה תוכלו לזהות בעצמכם איזה מאמרים המרצה קרא כדי להכין אותה. אחרי מספר חודשים של השתתפות והאזנה כדאי גם להתנדב להרצות במפגשים כדי שיותר אנשים יכירו אתכם.

4. הדרך הארוכה (והבטוחה) למצוא עבודה בשיטת חבר-מביא-חבר

לסיכום אלה הנקודות שאני ממליץ עליהן לפי סדר. אפשר להצליח לנצח את שיטת חבר-מביא-חבר גם (ובמיוחד) אם אין לכם חברים, ואם אתם שייכים לקבוצת אוכלוסיה שלרוב לא מיוצגת מספיק בהייטק. כן צריך לצאת מאזור הנוחות וליישם שיטות עבודה שמכוונות להצלחה בשיטת גיוס זו. הנה השלבים לסיכום:

  1. תחילה מצאו מקום שאנשים רלוונטים מהתחום שלכם הולכים אליו, והכניסה פתוחה לכל אחד (עדיף בחינם).

  2. לאחר מכן התחילו להגיע באופן קבוע כך שאנשים יכירו אתכם ואתם תזהו אותם.

  3. הציעו לעזור באירגון ובכל דרך אחרת שאתם יכולים. המטרה ליצור כמה שיותר קשרים עם אנשים רלוונטים.

  4. אחרי שתלמדו ותכירו מספיק את התחום הציעו להעביר הרצאה בעצמכם.

כדי לנצח את שיטת חבר-מביא-חבר כל מה שאנחנו צריכים זה להכיר מספיק חברים. לשמחתי בתחום ההייטק יש הרבה אנשים עם ראש פתוח שישמחו להכיר אתכם. אפשר ורצוי להתחיל היום.