• בלוג
  • האם תחום פיתוח Front End מתחיל להתעייף?

האם תחום פיתוח Front End מתחיל להתעייף?

פוסט זה כולל טיפ קצר בנושא פיתוח Front End. אם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק על פיתוח Front End מהבסיס ועד הנושאים המתקדמים תשמחו לשמוע שבניתי קורס וידאו מקיף בנושא זה הכולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי.
למידע נוסף והצטרפות לקורס בקרו בדף קורס Front End באתר.
 

בשנה האחרונה אני שומע פחות אנשים מתלהבים מטכנולוגיות Front End. כלומר אנחנו עדיין מדברים על זה אבל במקום לספר כמה מדליק שאפשר לעשות שיחות וידאו מתוך אתר אנחנו מתלבטים איזה פריימוורק יאפשר תחזוקה קלה יותר של הקוד. כמה רעיונות למה זה קורה.

1. מספר המשרות

הנתון הראשון שצריך להדאיג אתכם מגיע מ indeed.com. מספר משרות ה JavaScript הפנויות ב 2017 זהה לזה של 2016 ועומד על 40,000. לצורך השוואה באותה התקופה מספר משרות הפייתון עלה פי 2. חיפוש באתר מראה שאחוז המשרות המסומנות Front End ירד בשנה האחרונה ואיתו אחוז המשרות המסומנות JavaScript. בחודש שעבר אחוז מהמשרות ב indeed היו לפיתוח JS ו 0.85% לפיתוח פייתון, אבל לכו שנה אחורה והיו לנו 1.5% מהמשרות באתר לפיתוח JavaScript ורק 0.93% לפייתון.

2. איבדנו את המובייל

זוכרים את פונגאפ? הוא עדיין קיים אבל ירד בדירוג של אלקסה בשנה האחרונה ממקום חמש עשרה אלף למקום שלושים אלף, ירידה של חמישה עשר אלף מקומות. לא יודע אם זה אומר הרבה אז הלכתי לחפש דירוג אלקסה של עוד פרויקטים קשורים: jQuery Mobile למשל צלל ממקום 20 אלף ל 38 אלף היום, פריימוורק7 ירד ממעל חמישים אלף לאזור ה 64 אלף. כל זה קורה פחות או יותר באותו זמן במעבר ל 2017. אפילו איוניק נראה כמו מי שעבר את השיא שלו וירד ממקום 4,000 ל 5,426.

אבל עזבו את זה, לכו לאפפסטור או לחברים המתכנתים שלכם ונסו לברר מי כותב ובאיזה שפה. החברים המתכנתים שלי לפחות הפסיקו לכתוב בפונגאפ. אלה שכותבים קרוס פלטפורם בחרו ב React Native, והאחרים ב Swift או Java.

(האם ריאקט נייטיב זה JavaScript? לא יודע, אבל זה בטוח לא פיתוח Web סטנדרטי. זה דורש היכרות טובה עם כלי הפיתוח לכל פלטפורמה ודומה הרבה יותר לפיתוח Native Mobile מאשר לפיתוח Web, למרות השפה).

3. תקנים, דפדפנים ועניין ציבורי

אני חושב שחלק מאובדן העניין הוא עייפות של המתכנתים מכל היכולות החדשות שנכנסות לדפדפנים בקצב שלא תמיד אפשר לעמוד בו. ידעתם ש async כבר נתמך ברוב הדפדפנים? או שיש כבר תקן ES8 שכולל פונקציה ל padStart (שכבר נמצאת בדפדפן שלכם)? לא יודע אם זה רק אני אבל עושה רושם שבגלל המהירות שהתקנים האלה התקדמו בהם בשנתיים האחרונות, אנשים כבר התעייפו לשמוע על עוד פיצ'ר שלא ברור לאיזה use case הוא משמש. כן מעניין אותנו לדעת איך לבנות את המערכות שלנו בצורה יציבה יותר שלא תישבר, אבל מבחינת פיצ'רים נראה שיש מספיק.

ומה הלאה? JavaScript לא הולכת לשום מקום. היא עדיין השפה הכי פופולרית בעולם ועדיין מתכנתים בהרבה מאוד פרויקטים יצטרכו ללמוד אותה ולשלב אותה בחיים שלהם. פיתוח Web גם הוא לא הולך לשום מקום ועדיין מהווה את הדרך המרכזית שאנו מפיצים ממשקי משתמש ללקוחות. אבל התחושה שהבאזז מתחיל להיגמר ולהתחלף בעבודה אמיתית. ואולי זה דווקא דבר טוב.