• בלוג
  • ארבע שנים ניסיון

ארבע שנים ניסיון

09/03/2018

אחרי ארבע שנים של עבודה כמתכנת Java קיבלתי הזדמנות ללמד קורס בנושא. חשבתי שזה יהיה שינוי אווירה מרענן והזדמנות טובה לצאת מהמשרד. לרגע לא היה לי ספק שמבחינה מקצועית אני שולט בחומר, הרי מדובר בקורס Java בסיסי לאנשים שלא מכירים את השפה, ואני כבר עם ארבע שנים ניסיון.

את הבומבה שקיבלתי באותו שבוע אני זוכר עד היום, מעל עשר שנים אחרי.

גיליתי שאתה בהחלט יכול להיות מתכנת Java ארבע שנים ועדיין לא להכיר דברים בסיסיים בשפה. זה אפילו קל: בתור מתכנתים בעבודה השוטפת אנחנו מחפשים כל הזמן איך לפתור בעיה כזאת או אחרת ושמחים לראות שהקוד עובד בסוף. אנחנו לא חוזרים יום אחרי לקוד שעובד לשאול למה זה עבד והאם אפשר היה לפתור את אותה בעיה בצורות אחרות. אנחנו בטח לא ״מבזבזים״ זמן בלפתור את אותה בעיה בעשר דרכים שונות רק בשביל להבין לעומק את ההבדל בין הדרכים ומה היתרונות והחסרונות בכל גישה. יש לנו עבודה אמיתית לעשות.

אז הרבה אנשים מספרים לי שהדרך הכי טובה ללמוד היא תוך כדי עבודה, או שעם כל קורסי הוידאו שיש היום באינטרנט אפשר ללמוד כל דבר לבד כשצריך אותו ובשביל מה צריך מרצה. כן, מתכנתים עם ניסיון יכולים למצוא פיתרון כמעט לכל בעיה ב Stack Overflow, אבל רק מתכנתים מעולים ישקיעו את הזמן בלהבין איך דברים עובדים. התפקיד שלנו כמרצים היום הוא להראות את השאלות, לחשוף את העולם הגדול של שיקולים ובחירות והתלבטויות בין שיטות שונות. בעולם בו קל מאוד למצוא את התשובות ברשת אנחנו עדיין רחוקים מלדעת מהן השאלות הנכונות שבלעדיהן גם עשר שנים ניסיון לא יעזרו.