• בלוג
  • מרגיש כמו שיעורי בית

מרגיש כמו שיעורי בית

15/03/2018

שתים עשרה שנים בבית הספר לימדו אותי לברוח מכל דבר שמריח כמו שיעורי בית. לשאלות המורים תמיד היתה לי תשובה טובה: הכלב אכל לי את המחברת, היינו באירוע, הכנתי מהספר השני. אין לזה סוף. אם משהו נראה לי כמו שיעורי בית אני אמצא אלף דרכים לא לעשות אותו, גם אם אני יודע שזה חשוב.

הנה כמה דברים שאפשר לנסות בשביל שתוכנית הלימודים שלך לא תרגיש כמו שיעורי בית:

  1. ליצור הרגל: לאתר Hackerrank לדוגמא יש מסלול שנקרא 30 ימים של קוד. הם ישלחו לכם בכל יום בשעה קבועה שאלת תכנות. אתם יכולים לפתור או לא לפתור, הכל בסדר, לא צריך להסביר לאף אחד כלום. אם לא מצליחים תגיע מחר עוד שאלה.

  2. לקבוע עם חברים: האקתונים עובדים ממש טוב כי אנחנו אוהבים לעבוד בצוות. אם מישהו מתקשה או מתעייף תמיד יהיה מי שיחליף אותו ומה שחשוב שבסוף בנינו משהו שנשאר לאורך זמן (ובדרך למדנו מיומנויות חדשות).

  3. לעשות מזה משחק: באליפות הסייבר הארצית משתמשים במשחק קוד מאנקי כדי ללמד קוף לאכול בננות ובדרך ללמוד לכתוב תוכניות מחשב. ילדים אוהבים את זה וגם מבוגרים.

  4. לחבר את הלימוד לעולם האמיתי: כשרק התחלתי ללמוד לתכנת אפליקציות לטלפונים היה לי מכשיר נוקיה ישן שהציג את התמונה של מי שמצלצל ממש בקטן. כתבתי אפליקציה שתציג את התמונה על כל המסך (כמו באייפון). זה לקח נצח והיה שווה כל רגע.

יש לכם עוד רעיונות? ספרו בתגובות אשמח לשמוע.