מה חשוב השם

21/03/2018

לכו לדבר עם מוזיקאית על יצירה מסוימת והיא מיד תדע להגיד אם היצירה בסולם פנטטוני או כרומטי, האם היא במשקל זוגי או מרובע וכן האלה.

לכו לדבר עם הרופא שלכם ותגלו שיש שם לכל מיחוש או כאב שאתם מרגישים. אצל הרבה אנשים רק לדעת שיש שם למחלה שלהם זה כבר הקלה רצינית: אני לא לבד, אני יכול לדבר על זה, אני יכול לשאול על זה.

אבל רק תבואו למתכנת ותגידו לו שהקוד שלו מפר את החוק של דמטר או שדירוג ה ABC בפונקציה שכתב היה גבוה מדי ותקבלו מבט שישלח אתכם חזרה לספסל הלימודים. מה נפלת עליו עכשיו עם החוק של דמטר? יש מערכת להרים ובאגים לפתור. האתגר כאן הוא שבדומה לרופאים גם אצלנו לכל תחום יש את השמות שלו אבל בניגוד אליהם אצלנו כמעט אף אחד לא מגדיר את עצמו כ״מומחה לביטויים רגולאריים״ או ״מומחית ל Design Patterns״.

אם אנחנו רוצים להיות מסוגלים לנהל שיחה רצינית על קוד כדאי לא מספיק רק לכתוב קוד שעובד. כדאי שנתחיל לשאול ״איך קוראים לזה?״ לפני שמתחילים לכתוב.

(דוגמא? בטח. כנסו לקישור הזה. קשה לי לראות איך אפשר לפתור את זה בלי לדעת מה זה BFS. כשמסתכלים על קוד BFS שפותר את התרגיל מאוד ברור למי שמכיר מה צריך להיות המבנה שלו, למה לצפות וממה להיזהר. להכיר את השם חוסך זמן ומאפשר שיח בין מתכנתים שצריכים לתחזק את אותו קוד אפילו בלי שיצטרכו לדבר ביניהם. שמות יוצרים שיח ויוצרים ציפיות ובכך הופכים את העבודה שלנו להרבה יותר קלה).