גלגלי עזר

05/03/2018

גלגלי עזר לא יעזרו לכם ללמוד לרכב על אופניים. אצל ילדים גלגלי עזר מאריכים את זמן הלימוד ומקבעים טכניקות שגויות שאחרי זה קשה להתגבר עליהן. ההמלצה בעסקי האופניים היא אופני דחיפה (שזה אופניים בלי הפדאלים).

אז למה בכל זאת אנחנו משתמשים בהם? לדעתי יש ערך בלהבין איך זה מרגיש שמשהו מצליח. איך זה מרגיש לרכב על אופניים. זה עוזר להבין אם אני בכלל רוצה את זה ואם זה משהו ששווה להתאמץ בשבילו. רכיבה עם גלגלי עזר היא לא הדבר האמיתי, אבל היא מספיק דומה כדי לתת מוטיבציה למי שצריך.

אחרי שהשתכנעת שרכיבה על אופניים זה משהו ששווה להתאמץ בשבילו כדאי לזרוק את גלגלי העזר כמה שיותר מהר. הם גורמים לך לנסוע לאט יותר ומקבעים טכניקות שגויות.

מעניין לשים לב שלא רק באופניים יש גלגלי עזר. גלגל עזר חזק בתכנות הוא השלמה אוטומטית ב IDE. כשאתם משתמשים בהשלמה אוטומטית לאורך זמן אתם הופכים תלויים בה וכותבים לאט יותר מאשר אנשים שזוכרים את השמות של הפונקציות. אתם גם נכשלים בראיונות עבודה כי כשאתם לא זוכרים את השמות זה נראה חובבני. כמו באופניים, להפסיק להשתמש בהשלמה אוטומטית זה קשה (במיוחד אחרי שהתרגלתם). בהתחלה נופלים הרבה. אבל אחרי כמה ימים תגלו שאתם מתחילים להבין את הקטע ולכתוב קוד מהר יותר ומדויק יותר ממה שכתבתם בעבר.