סגנון אחר

26/03/2018

אז הגעת לצוות חדש, עם ציפיות ותוכניות לכל הדברים המדליקים שתכתבי שם, וכבר אחרי יום וחצי את מתחילה להתרגז: הם לא כותבים בדיקות, הם לא משתמשים בכלי לניהול גירסאות (אפילו לא SVN), אורך ממוצע לפונקציה הוא אלף שורות והכי גרוע? המשוגעים האלה מתקנים באגים ישירות בסביבת Production. איך הם בכלל מצליחים לעבוד ככה???

...

השבוע הגיע מתכנת חדש לצוות. נראה בחור נחמד אבל עוד לא יומיים כאן וכבר מתחיל להתלונן: הפונקציות ארוכות מדי, אין מספיק תיעוד, פה עשיתם קופי-פייסט במקום לבנות ספריה גנרית ואיפה בכלל הבדיקות שלכם?!. מה הפילו אותו דווקא לכאן עם כל השטויות האלה? במקום לבזבז את הזמן על Unit Tests שבחיים לא זיהו אף באג עדיף לכתוב פיצ'ר או שניים שיביאו משתמשים חדשים או שיפתרו ללקוחות שלנו בעיות אמיתיות.

...

גם בארץ קטנה כמו שלנו ככל שמסתובבים ביותר מקומות אתם מבינים שיש המון סיגנונות פיתוח וגם אם אתם חושבים שהדרך שלכם היא הכי טובה קצת צניעות בדרך כלל עוזרת. קשה מאוד לשנות לאנשים אחרים את ההרגלים ובכלל לא בטוח שהדרך שלך יותר טובה. עבדתי פעם בצוות עם מתכנת שכתב קוד כל כך גנרי שאף אחד אחר לא הצליח להבין איך משתמשים בו. אחרי שאותו מתכנת עזב גם לא היה מי שיתחזק את הקוד ולאט לאט המנגנונים הגנריים הוחלפו בדברים פשוטים יותר. ראיתי עשרות מערכות שמכילות בדיקות שמישהו פעם כתב אבל היום אף אחד לא יודע אפילו איך להריץ את הבדיקות ודי ברור שאף בדיקת לא עוברת.

פיתוח ותחזוקה של קוד זה עבודת צוות. הגעת לצוות חדש? קחי לפחות שלושה חודשים רק להקשיב ולעבוד כמו כולם. אחרי שתביני מי נגד מי יהיה לך הרבה יותר קל לקדם את הרעיונות שלך.: