• בלוג
  • טעויות טובות ורעות

טעויות טובות ורעות

02/04/2018

אני מתקן עכשיו עיצוב גרוע לקוד שכתבתי לפני חצי שנה. צריך להגיד הקוד הזה היה גרוע עוד כשכתבתי אותו, אבל אותו פיתרון גרוע איפשר לי לצאת עם פיצ'ר חשוב בזמן סביר ולכן הפשרה היתה הגיונית. מדובר גם בקוד שקשור לממשק המשתמש אז ממש קל לכתוב כמעט הכל מחדש בלי שמשתמשים ירגישו ובלי להסתכן בנזק.

כמובן שלא כל השינויים הם כאלה.

רק תזכרו בפעם האחרונה שלקחתם עמודה מבסיס נתונים והפכתם אותה לטבלא נפרדת כדי לשמור יותר מידע. כאן דרוש קוד SQL לא פשוט בכלל כדי להעביר את כל הנתונים לטבלא החדשה כך שיתאימו למפתח בטבלא המקורית. אני אומנם יודע לכתוב את השאילתה הרלוונטית ובכל זאת כל פעם פוחד להסתכל אחרי שמריץ שלא מחקתי לכולם את המידע.

בתקופה שעוד כתבתי אפליקציות פייסבוק אני זוכר היטב איך כל כמה חודשים הם היו משנים את הגדרות הפרטיות ומה מותר או אסור לכל אפליקציה לעשות. כל שינוי כזה שלהם הצריך עדכון בכל האפליקציות שכל המפתחים כתבו. כשמשנים את הכללים כולם צריכים להתיישר בהתאם וזה כואב.

המלצות? לפני שכותבים קוד כדאי לשאול ״כמה יעלה לי לשנות את זה כשאגלה שטעיתי״. ככל שהמחיר גבוה יותר כך שווה לחשוב יותר לעומק על פיתרון נכון מההתחלה. לחלופין ככל שהמחיר גבוה יותר כך שווה לחשוב על עיצוב אחר לקוד שאותו יהיה זול יותר לתקן.