• בלוג
  • כשהמציאות והתיעוד לא מסכימים

כשהמציאות והתיעוד לא מסכימים

13/04/2018

גירסא 5 של שפת פרל היתה מוכנה באוקטובר 1994. הקוד הבא ב perl עבד כבר מההתחלה ותמיד הדפיס את אותו הפלט, רשימת המספרים בטור הימני:

use strict;

my %h = (
  foo => 10,
  bar => 20,
  buz => 30,
  has => 40,
  bil => 50,
  boo => 60,
);

print join(', ', values(%h)), "\n";

לא משנה כמה פעמים תריצו את הקוד הזה הוא תמיד ידפיס את המספרים 10,20,30,40,50,60 באותו הסדר. ועדיין התיעוד של פרל ציין במפורש שסדר המספרים שיודפסו במקרה כזה הוא מקרי אז אל תסתמכו עליו. אבל אנחנו הסתמכנו.

ב 18 למאי 2013, כמעט עשרים שנה אחרי תחילת הדרך של פרל, יוצאת גירסא 5.18 של השפה ומשנה התנהגות זו. החל מגירסא 5.18 כל פעם שתריצו את התוכנית שלמעלה תקבלו את המספרים בסדר שונה. כל התוכניות שהסתמכו על זה שסדר הערכים ב Hash הוא קבוע נשברו. וזה כאב.

לכן אני נדהם כל פעם מחדש כשמתכנתים מספרים לי שמגבלה מסוימת שמופיעה בתיעוד היא פיקציה. בשיחה אחת מתכנת יספר לכם ש Push Notifications על אנדרואיד מגיעים תמיד תוך שניה וחצי, למרות שגוגל מצהירים שאין התחייבות לזמן הגעה (או שיגיעו בכלל). או בשיחה אחרת שמעתי ש IPN מפייפאל מגיעים מיידית, למרות שפייפאל עצמם מתחייבים רק על העובדה שישלחו אבל לא על מועד השליחה.

כשאתם מסתמכים על התנהגויות נצפות במערכת שלכם במקום על ההתנהגות המוצהרת בתיעוד אתם פשוט משתילים מוקשים בקוד. המוקשים האלה יתפוצצו - היום, מחר או בעוד עשרים שנה. מה שבטוח שזה יקרה בזמן הכי לא נוח. יותר קל: כשמגבלה מופיעה בתיעוד של ספריה התיחסו אליה, גם אם אתם לא רואים אותה אצלכם בבדיקות.

נ.ב. בנושא Push Notifications על אנדרואיד כדאי לקרוא כאן: https://medium.freecodecamp.org/why-your-push-notifications-never-see-the-light-of-day-3fa297520793