• בלוג
  • אויבים טבעיים של מערכות תוכנה

אויבים טבעיים של מערכות תוכנה

10/04/2018

זה לא משנה איזה סוג מערכת אתם בונים, לכולן יש מספר אויבים טבעיים שחשוב להכיר (למרות שדרגת הסכנה של כל טורף עשויה להשתנות בהתאם לסוג הנטרף):

  1. מתכנתים. כן אנחנו המתכנתים שנראים כאילו אנחנו בונים את כל העסק הזה ובזכותנו המערכת בכלל חיה. למתכנתים יש יותר מדי הרשאות וכל טעות קטנה יוצרת נזק עצום ומורגש ביותר. רק לפני שבועיים מתכנת ב Travis CI מחק בטעות את כל בסיס הנתונים בלחיצת כפתור, מה שהוביל להשבתה של 5.5 שעות עד שסיימו לחזור מגיבוי.

  2. מנהלי מוצר שלא מבינים מספיק בטכנולוגיה ומתעקשים על הפיצ'רים הלא נכונים. אלה האנשים שבגללם אתרים שמרו סיסמאות ב Plain Text בבסיס הנתונים (כדי שיהיה קל למשתמשים ששכחו סיסמא לקבל בחזרה את הסיסמא שבחרו).

  3. משתמשים. כן אנחנו האנשים שמתחברים למערכת ומשתמשים בה לא כמו שהמתכנתים התכוונו. אנחנו שבמקום ללחוץ על כפתור אחד לוחצים על השני ואז הכל נשבר. משתמשים תמיד ימצאו דרכים יצירתיות להשתמש במוצר שלך ובדרך כלל לשבור אותו בצורות שקשה לחזות מראש.

  4. יועצים טכנולוגיים, שתמיד באים עם רעיון לפריימוורק חדש שיפתור לנו את כל הבעיות ומעודדים אותנו לבנות את כל המערכת מחדש בשיטה החדשה שהביאו. ממילא עד שנגמור את ה Rewrite הם כבר ימצאו ספריה חדשה לקדם.

  5. ורק בסוף אחרי כל הנזקים שאנחנו עושים לעצמנו יושבים ה״האקרים״, מסתכלים בהנאה על חורי האבטחה שאנחנו בונים עבורם.

חושבים על אבטחת מידע של המערכת? תתחילו מבניית מנגנונים שישמרו עליה מכם. ממילא כשהיא תיראה פחות כמו גבינה שוויצרית גם להאקרים יהיה קשה להיכנס.