מרחק בלימה

15/05/2018

במידה והטכנולוגיה שאתה עכשיו עובד בה תיעלם - כמה זמן ייקח לך להסתובב אחורה? ללמוד משהו אחר ולמצוא עבודה חדשה בטכנולוגיה אחרת?

ויש Trade Off כמובן. ברכב, ככל שמהירות הנסיעה עולה כך גדל מרחק הבלימה. באופן דומה בעבודה ככל שאתה בוחר להתמקד, להיות מקצועי יותר, לדעת הכל ולחיות את התחום כך תצליח להתקדם מהר יותר. ובמקביל גם מרחק הבלימה גדל.

הדרך לחיות עם מרחק בלימה קצר היא להשקיע באינטגרציות, בקשרים בין טכנולוגיות ובלהבין טוב יותר איך לבחור את הכלי המתאים ביותר לעבודה. פגשתי מתכנתים מעולים שבחרו כדרך חיים לדעת הכל ולשלב כלים בדרכים יצירתיות ותמיד ידעו להגיד לך באיזה טכנולוגיה כדאי לבחור למטרה מסוימת.

הדרך לחיות עם מרחק בלימה ארוך היא להשקיע הכל בדבר אחד: ללכת לכל הכנסים, "למכור" את הטכנולוגיה הזו שלמדת בכל הזדמנות וללמוד איך להתאים אותה לכל מטרה. להכיר אישית את כל מי שמעורב בבניה וקידום של טכנולוגיה זו מתוך הבנה שטכנולוגיות לא מתות וגם כשהטכנולוגיה תתחלף כל הקהילה הזאת תמשיך למקום הבא. פגשתי מתכנתים מעולים שחיים טוב עם מרחק בלימה ארוך ובאמת פעם בכמה שנים משקיעים בלמידה של משהו חדש לעומק אבל אחרי שלמדו נשארים איתו עד הסוף המר.