לא קלה דרכנו

12/05/2018

יש בעיות שהפיתרון אליהן ממש ברור. חיפוש קצר ברשת מראה שהבאג הזה שאתה עכשיו תקוע עליו תוקן ב React Router גירסא 4, וגם יש שם עוד שני פיצ'רים שיחסכו לך פיתוח מעקפים מתוחכמים בקוד שלך.

בתור יועץ אני יכול להגיע לחברה ולמצוא מהר מאוד את הפיתרון האידאלי עבורם. אחרי מספיק יעוצים למדתי שזאת לא הבעיה (ובדרך כלל אתם מספיק חכמים כדי להכיר את הפיתרונות האידאלי בעצמכם). מסתבר שבעולם האמיתי יש לך כבר המון מעקפים שכתבת שמתבססים על הגירסא הישנה של הקוד, והמון מערכות אחרות שתלויות בהתנהגות שנשברת כשמשדרגים.

או בנושא של כתיבת Unit Tests לקוד- אני יכול להגיע ללקוח ומהר מאוד לזהות שמה שמעכב אותם בפיתוח זה שחלקים גדולים במערכת הם בסטטוס "אל תיגע שלא יישבר". אם אתה לא יכול לשנות אפילו שורת קוד בקלאסים מרכזיים במערכת ברור שתצטרך לעבוד קשה כדי לעקוף בעיות. ומסתבר שגם כאן יש פיתרון מושלם: אם רק היו למערכת בדיקות יחידה טובות שמכסות את כל המקרים היינו יכולים בקלות לשנות את הקוד ולוודא שלא שברנו כלום. מסתבר שאת זה כולם כבר יודעים. הבעיה שיש קוד שמאוד קשה לבדוק אותו ולצאת מהסבך עלול לקחת הרבה מאוד זמן.

אין טעם להביא יועץ שיספר לכם את מה שאתם כבר יודעים, ואין טעם להשקיע מחשבה ברעיונות שאין לכם את המשאבים ליישם. עדיף לשבור את הראש ולבנות מסלול התקדמות הגיוני לפיתרון שאתם יודעים שהוא הנכון.