• בלוג
  • מה תיקחי איתך לעבודה הבאה?

מה תיקחי איתך לעבודה הבאה?

שורה לקורות חיים? חברים? ידע ומיומנות? אולי קוד וכלי עבודה?

אנחנו עוברים עבודות כל שנתיים-שלוש והנטיה הטבעית היא כל פעם להתחיל מחדש. מקסימום עם עוד שורה בקורות חיים. זה לא חייב להיות כך אבל זו ברירת מחדל שרבים נגררים אליה.

כשעבדתי בג'ון ברייס כמדריך בכל פעם שהציעו לי ללמד קורס הם שלחו לי גם את המצגת שיהיה מה להראות לתלמידים. זה הגיוני ורווחי להשתמש במצגות של המכללה כי זה חוסך עבודה בהכנה שלהן וגם זה חלק מדרישות המכללה. אבל בשלב מסוים אתה מתחיל לחשוב מה ילך איתי הלאה. שמתי לב שאני יכול להתנדב ללמד קורסים שאף אחד לא לימד אף פעם ואין עבורם מצגות. בקורסים האלה אתה אומנם צריך לעבוד הרבה יותר קשה וגם לכתוב מצגת, אבל מצד שני בנית משהו שנשאר.

חבר מתכנת שם לב שבחברה שהוא עובד משתמשים בהרבה פרויקטים בקוד פתוח. אז הוא וידא עם הבוסים שאפשר והתחיל לשלוח עדכונים ושיפורים לאותם פרויקטים, עדכונים שכמובן עזרו למקום העבודה הנוכחי שלו אבל מפורסמים גם הם בקוד פתוח כחלק מהפרויקט הגדול. הקוד שהוא בנה המשיך איתו גם לעבודות הבאות.

או חבר אחר שמתעקש להעביר הרצאות בכל כנס שהוא יכול למצוא. הקשרים והחברים שמקשיבים לו בכנסים ואחרי זה ברשת נשארים איתו הלאה לכל עבודה שאליה ימשיך. את הנושאים להרצאות הוא בוחר ישירות מתוך עולם התוכן בעבודה הנוכחית שלו.

אם התשובה שלך לשאלה היא רק שורה בקורות חיים, אולי כדאי להתחיל להתאמץ יותר.