20 * 30 = ?

08/05/2018

קראתי הבוקר על הזכיה של אקספריס והמרכז הבין תחומי במכרז להכשרת מתכנתים. למי שלא בקיא בפרטים הממשלה יצאה ביוזמה לפיתוח Coding Bootcamp ממשלתי בו שכר הלימוד יהיה מסובסד במלואו וגם תינתן מילגת קיום צנועה למשתתפים. במחזור הראשון צפויים להשתתף 30 תלמידים בעלות למשלם המיסים של מיליון ומאתיים אלף ש"ח.

עכשיו למספרים:

  1. מסלול קורס תכנות Bootcamp יכול לעלות עד עשרים אלף ש"ח (במחירים של היום כמחיר סופי ללקוח). שלושים כפול עשרים למי שתהה לגבי הכותרת נותן 600. בדקתי במחשבון. אני מזכיר - המדינה תשלם לאקספריס ולבין תחומי סכום כפול מזה.

  2. לאקספריס כבר יש קורס תכנות ללא עלות בסיומו הם מציעים עבודה לבוגרים אצל לקוחות שלהם. המודל העסקי מבוסס על ההפרש בין השכר שיקבלו הבוגרים בסוף הקורס לבין מה שאקספריס מסוגלת לחייב את הלקוח עליהם.

  3. המסלול דורש מכל תלמיד שמונה חודשים של השקעה Full Time במסלול בלי אפשרות לעבודה תוך כדי ובמלגת קיום של 2,000 ש"ח בחודש.

בהיקפים האלה ובעלויות האלה קשה לי לראות איך התוכנית הזאת מכניסה יותר אוכלוסיות להייטק או עוזרת להכשיר מתכנתים שאחרת ידם לא היתה משגת את הכסף ללמוד. מי שיש לו שמונה חודשים לשבת בבית ללמוד יכול לנצל אותם כדי לעבוד ולחסוך את הסכום ומסתבר שזה מספיק כדי לממן לעצמו קורס תכנות.

יש לכם מיליון ומאתיים אלף ש"ח מיותרים? למה שלא תתנו אותם לואסים אבו סאלם - המייסד של מיזם לופ ללימודי תכנות לילדים במגזר הערבי. התלמידים מגיעים למרכזים שלהם כל יום אחרי בית הספר ולומדים לתכנת (וגם משלמים תשלום חודשי כמו על חוג). בראיון איתו ואסים מספר שהם לימדו באזור ה 8,000 ילדים עד כה. זה הקישור לראיון וממליץ גם לכם לקרוא: https://www.themarker.com/technation/1.6032020

רוצים ללמוד תכנות ומחפשים סביבה ידידותית ונוחה? מוזמנים להצטרף לתוכנית המנויים שלנו כאן באתר ולהינות גם מקורסים בתכנות מעולים בעברית, גם ממפגשי תרגול שמתקיימים לייב באינטרנט הקרוב למקום מגוריכם וגם מפורום שאלות ותשובות בעברית לכל שאלה מקצועית על תכני הקורס. פרטים והרשמה בקישור:
https://www.tocode.co.il/join