• בלוג
  • מי צריך ללמוד גיט

מי צריך ללמוד גיט

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה יעילה יותר עם Git.
בשביל להבין את גיט לעומק אני ממליץ על קורס גיט שלנו כאן באתר.
בקורס תלמדו איך גיט עובד מתחת למכסה המנוע ואיך להשתמש בו בצורה יעילה מהבסיס ועד לנושאים המתקדמים.

למתכנתים וותיקים שעבדו עם כלי ניהול גירסאות בעבר אמור לקחת בדיוק עשר דקות למצוא את שתי הפקודות החשובות בגיט: checkout ו commit. עוד כמה שעות של עבודה ואתם כבר שולטים גם ב add ו clone ואולי אפילו ב diff ויכולים להמשיך לעבוד כאילו אתם עדיין עם SVN. עד שמתחילות הצרות.

יש שתי סיבות טובות ללמוד גיט: האחת היא הטעויות. התחלנו לעשות merge מהענף הלא נכון ועכשיו אנחנו תקועים עם איזה גירסת ביניים מוזרה. או שבטעות עשיתם קומיט לברנצ' הלא נכון, או שהתחלתם קומיט והתחרטתם כל או טעות אנוש אחרת שאתם עשויים למצוא את עצמכם עושים. עכשיו לגיט יש כלים ממש טובים להתמודדות עם טעויות ואם תדעו גיט רק קצת יותר טוב ממה שאתם יודעים עכשיו יהיה לכם קל להשתמש בהם. כדאי ללמוד איך גיט מתיחס לבראנצ'ים ואיך לזוז ביניהם כי אז נוכל לברוח מהר יותר מהטעויות בחזרה למקום הנחמד הזה שהכל עובד.

סיבה שניה היא פוטנציאל הרווח. כי אם אתם עובדים בגיט כמעט בטוח שאתם יכולים להפיק יותר מהכלי אם תדעו לעבוד נכון עם בראנצ'ים, לשלב ביניהם ולהזיז קוד בין הבראנצ'ים השונים. ואם תכירו טוב את ההבדל בין ה Staging Area, ל Local Repository ול Remote Repository תוכלו להשתמש בצורה חכמה יותר בכל אחד.

ביום חמישי בבוקר אעביר שעה על בראנצ'ים בגיט. נדבר על חזרה אחורה בזמן, העברת קומיטים בין ברנאצ'ים, העברת ענף שלם ממקום למקום עם ריבייס וכמובן שיטות עבודה מומלצות למתכנתים שמבינים איך בראנצ'ים בגיט עובדים. אם אתם יודעים קצת גיט ומחפשים משהו שייתן לכם בסיס ידע וביטחון לחקור יותר ממליץ להצטרף.

הרשמה בחינם בקישור:

https://www.tocode.co.il/workshops/43