• בלוג
  • שני המרכיבים של מוטיבציה

שני המרכיבים של מוטיבציה

06/08/2018

כשמישהו אומר לכם שאין לו זמן לעשות משהו הכוונה האמיתית היא לאחד משניים: או שהוא לא מאמין שהוא מסוגל לעשות את זה, או שהוא לא מאמין שהערך שיקבל שווה את ההשקעה. הרבה פעמים זה שניהם.

יש לי חבר שמעיד על עצמו שפעם היה שמן מאוד וממש לא מרוצה מזה. הדבר היחיד שעזר לו היה ספורט וכבר שנים שהוא מתעמל 4-5 פעמים בשבוע. היום הוא יודע שלא משנה מה יקרה הוא תמיד ימצא את הזמן לעשות ספורט, הוא יודע שהוא יכול להתמיד והוא יודע שהספורט זה מה שעוזר לשמור על המשקל. כל עוד הוא מאמין שהוא מסוגל ושיש לזה ערך הוא יצליח למצוא לזה זמן.

ויש לי חברה שתמיד היתה מצטיינת בלימודים. באמת, עוד מגיל בית ספר. היא יודעת שכשהיא לומדת ברצינות היא מצליחה ואחרי שני תארים שסיימה בהצטיינות היא גם מודעת לגמרי לערך שיש לתעודות האלה. קל לראות איך גם בפעם הבאה שהיא תיגש ללמוד משהו היא תשקיע מעל ומעבר ותסיים בהצטיינות, בלי קשר לזמן.

ומצד שני אני מנסה כבר שנים ללמוד צרפתית. כל פעם שקצת מתקדם אני מבין כמה עוד השקעה יש בשביל ללמוד שפה אפילו ברמה ממש בסיסית ומרגיש שזה גדול עליי, ושניה אחרי זה כבר לא מצליח יותר למצוא זמן להמשיך ללמוד.

אם אתם באמת רוצים לעשות משהו תתחילו מלרשום את הערך שהדבר הזה ייתן לכם ורשימה של דברים דומים שהצלחתם לעשות. תדביקו את שתי הרשימות האלה במקום שתראו אותן כל בוקר. כל עוד תמשיכו להאמין בשני המרכיבים של המוטיבציה הזמן כבר יגיע לבד.