• בלוג
  • שתי מחשבות אחרי שלוש שעות בלי אימייל

שתי מחשבות אחרי שלוש שעות בלי אימייל

02/08/2018

פסטמייל נפל היום ל-3 שעות. אם השם לא נשמע לכם מוכר זה לא מפתיע - מדובר בחברה אוסטרלית שמתחרה בג'ימייל ומציעה שירותי אימייל. בתשלום. נדמה לי שאני המנוי היחיד שלהם בארץ, אבל אומרים שבעולם הולך להם די בסדר (יחסית לחברה שמתחרה בג'ימייל וכו').

בכל מקרה היום בבוקר השרת הפסיק להגיב ושלוש שעות עברו עליי בלי גישה למייל. כן אני יודע בג'ימייל זה לא היה קורה. מצד שני ג'ימייל קורא לכם את המיילים בשביל להציג פרסומות. בחזרה לפסטמייל - זה מה שאני למדתי מההשבתה היום:

  1. אי אפשר לדעת מתי שירות רשת כזה או אחר יעלם. כדאי לשמור את כל המידע שחשוב לכם לפחות בעוד מקום אחד. אם זה מיילים אז כדאי לשמור עותק מקומי של כל המיילים. אם זה פרויקטים אז כדאי לשמור עותק מקומי של כל הקוד שכתבתם וכן הלאה.

  2. השרת של פסטמייל היה באוויר כל התקופה הבעיה היתה הניתוב אליו. בגלל בעיה בספק התשתית שלהם השרת נותק מהרשת ואי אפשר היה להגיע אליו. הרבה פעמים שווה להשקיע את המאמץ ולבנות מנגנון Redundancy נורמלי המורכב ממספר שרתים המבצעים Replication של הנתונים ביניהם ומפוזרים באזורים גיאוגרפיים שונים ומשתמשים בספקי תיקשורת שונים. כך כששרת אחד לא נגיש תמיד אפשר להפנות את הגולשים לשרת אחר.