יותר מדי חומר

19/08/2018

הסתכלתי לא מזמן על קצת ספרים בתחום של ML כי כולם שם וזה נשמע מעניין - אבל מהר מאוד מגיע הצורך לבחור עם איזה ספר להתחיל. ככל שהסתכלתי על יותר כריכות כך רק נעשיתי יותר מבולבל. זה כאילו כל אחד מנסה להרשים אותך בכמות המילים המקצועיות שהוא זורק עוד לפני העמוד הראשון. ככל שראיתי יותר מילים מקצועיות כך ירד לי החשק ללמוד את זה.

אבל אז נזכרתי שיש גם דבר או שניים שאני יודע בחיים והלכתי להסתכל על סילבוס של קורס DevOps ושם מצאתי אינספור מילים באנגלית שאני דווקא כן מכיר. רובן כלל לא מייצגות מיומנויות הכרחיות עבור מי שרוצה להיות Dev Op. רוב המילים נכנסות לסילבוסים בתור סוג של מגנט כדי למשוך אנשים ששמעו את המילים האלה באיזה מקום.

ככל הנראה אם יש רק עשר שעות לדבר על לינוקס מההתחלה אז השיחה על vim הולכת להיות מאוד קצרה. ולכן אם ראית את vim ברשימת הנושאים זה ממש לא אומר שאתה צריך לדעת וים ברמה סבירה בשביל להיות Dev Op. יותר גרוע - אם תתחיל לקרוא על וים בשביל להבין עד כמה זה חשוב ותתחיל לחפש קורס Dev Ops לפי כמה שעות וים יש שם אתה לגמרי בכיוון הלא נכון.

במקום לשבור את הראש ולחפש את הקורס (או הספר) הכי טוב בנושא מסוים נדמה לי שיותר כדאי קודם ללמוד משהו קל. קחו את הדבר שאתם יכולים להתחיל היום ולסיים בעוד שבוע ושייתן לכם משהו: פרויקט קטן, ידע בסיסי, אפילו היכרות עם המושגים. ככל שתיכנסו יותר עמוק לנושא יהיה יותר קל להמשיך לבחור את היעד הבא, וגם אם טעיתם באחד הצעדים זה ממש לא סוף העולם. לוקחים צעד אחורה וממשיכים בדרך אחרת.