• בלוג
  • אנשים שלא קונים ממני קורסים

אנשים שלא קונים ממני קורסים

06/10/2018

יש די הרבה מכם שלא קונים פה קורסים. באמת. ומכל מיני סיבות. אבל הפעם אני רוצה לדבר על האנשים שלא קונים את הקורס כי אין בו מספיק פרויקטים או שהפרויקטים לא מספיק גדולים.

בקצרה- זה בסדר, אני אוהב אתכם, תודה שאתם מספרים לי את זה, הקורס לא בשבילכם.

יש מספר סיבות שאנחנו מחפשים קורס שיראה לנו צעד אחרי צעד איך לבנות בדיוק את מה שאנחנו רוצים: חלקנו קצת פוחדים שניקח קורס ואחרי זה לא נדע ליישם את מה שלמדנו; אחרים אולי מרגישים ש Tutorial כזה יכול לחסוך להם עבודה בפרויקט האמיתי עליו הם עובדים; ויש שמרגישים שיש דברים שרואים בפרויקט אמיתי בחיבור בין החלקים שקשה לראות בדוגמאות קטנות יותר.

לפני שניגש להתיחס לכל אחד מהחששות האלה בואו נחשוב רגע איזה סוג מתכנתים אנחנו רוצים להיות, ואיך הפרויקט הבא עוזר לנו להיות המתכנתים האלה. האם אנחנו רוצים להיות מתכנתים עם בסיס חזק שיודעים לחקור וללמוד נושאים חדשים? או האם אנחנו מעדיפים לעבוד שוב ושוב בטכנולוגיות שאנחנו כבר מכירים ולהמשיך לתחזק את אותו פרויקט כמה שיותר זמן?

אם אתם מחפשים קורס Angular שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת כדי לעבוד כמתכנת Angular שעוסק בתחזוקה של פרויקט קיים אני חושש שאין לי מה להציע לכם. וזה בכוונה.

גם אם אתם מחפשים קורס Angular שילמד אתכם רק מספיק כדי להתקבל לעבודה ואחרי זה כבר נסתדר, שוב לצערי אין לי מה להציע לכם. וגם זה בכוונה.

לעומת זאת אם אתם מחפשים להבין איך עובד דפדפן, מה הארכיטקטורה המומלצת לפיתוח יישומי Front End, ומהם העקרונות עליהם Angular נכתבה ועליהם ייכתבו גם הספריות הבאות שיחליפו אותה - אז יש לנו על מה לדבר. כי רק הבנה של עקרונות אלה תאפשר לכם לגדול כדי להיות המתכנתים שאתם רוצים להיות. כדי להיות המתכנתים שקוראים את המאמרים בלינקייה בכיף וכשמוצאים משהו מעניין לוקחים שעה לקרוא עליו יותר. או המתכנתים שמוכנים כל הזמן לשמוע ולשתף רעיונות חדשים כשמגיע משהו טוב יותר.

עכשיו שזה ברור נחזור רגע לשאלה "למה אין פרויקט גדול בקורס?" או יותר נכון ל-3 השאלות שבאמת מטרידות את מי שרוצה כזה פרויקט:

  1. "אבל מה אם אסיים את הקורס ולא אדע לכתוב את מה שאני רוצה לכתוב?"- זה יכול לקרות, ואתה יודע מה, זה כנראה יקרה. הדרך שלך מהמקום שאתה נמצא עכשיו למקום שאתה מסוגל ללמוד ולכתוב פרויקט שלם היא ארוכה וסביר להניח שתצטרך להמשיך ולהתאמץ גם אחרי הקורס כדי להצליח לבנות משהו גדול שאתה מרוצה ממנו ומבין את כולו. אבל בוא נהיה הוגנים עם עצמנו ונודה שגם אם תראה מישהו בונה צעד אחרי צעד את מה שאתה רוצה לבנות כנראה שלא תוכל אחרי זה לחזור על הצעדים כדי לבנות משהו דומה. הבעיה שלך היא לא שם.

אם אתם לא בטוחים שתדעו ליישם את העקרונות שלמדתם בקורס כדאי ללכת בצעדים קטנים, כדאי לבנות דברים לאט ולקבל פידבק לאורך תהליך הבניה, כדאי לשתף את הקוד שאתם בונים ולקבל הכוונה כל פעם שנתקעים. והכי חשוב כדאי לשבור לבד את הראש ולתרגל למרות התסכול - כי המסע הזה הוא שיעזור לך להפוך למתכנת שאתה רוצה להיות.

  1. "לא עדיף לשלם על קורס שכבר מראה לי בדיוק את מה שאני רוצה? הרי אני לוקח קורס כדי לחסוך זמן"- הקורסים כאן באתר לא יחסכו לך זמן, להיפך. הקורסים כאן יבזבזו לך זמן: הם יגרמו לך לחשוב, לשאול שאלות ולחקור את הפינות שבדרך כלל היית מדלג עליהן כשאתה רק מבצע הוראות. ושוב זה בכוונה.

  2. "יש הרבה ערך בחיבור הדברים והרבה ידע הולך לאיבוד בלי פרויקט גדול שמחבר את הכל"- זה נכון ואני בהחלט מעודד כל אחד ואחת מכם ללכת ולבנות פרויקט עם הדברים שלמדתם. אני אפילו שם די הרבה הצעות לפרויקטים כאן בבלוג ובקורסים עצמם. ואני שמח לדבר בפורום עם תלמידים שמנסים לבנות פרויקט ונתקעים כדי להשלים את הידע הזה. הבעיה שאת הידע הזה של החיבורים לא תלמדו לעולם מצפיה במישהו אחר שבונה פרויקט. הדרך היחידה שלכם ללמוד אותו היא מעשית: לתרגל, לבנות לקבל פידבק ואז להמשיך ולבנות. כמו שלראות מונדיאל לא הופך אתכם לשחקני כדורגל טובים יותר, כך לבזבז שעות ולראות מישהו בונה פרויקט מאפס לא יהפוך אתכם למתכנתים טובים יותר. התרגול והבניה לבד הכרחיים כאן.

אז אם אתם מחפשים קורס של 30 שעות וידאו עם פרויקט מלווה אני מקווה שכבר הבנתם שביודמי בטח תמצאו עיסקה יותר טובה. מצד שני אם אתם מחפשים מסגרת טובה ללמוד ולחקור בה כדי לגדול ולהפוך למתכנתים טובים יותר, אני מקווה שתתנו לקורסים כאן הזדמנות.