• בלוג
  • צעד ראשון בבטן הלוויתן

צעד ראשון בבטן הלוויתן

24/10/2018

כתבתי פה לא מזמן על טכנולוגיות שהן כל כך גדולות שעשוי לקחת שנים ללמוד אותן טוב, ושמספיק לדעת 20% מהן כדי להיות יעילים. אנגולר היא דוגמא לטכנולוגיה כזו, וגם ריילס, וגם CSS. הזהרתי אתכם לא להיצמד רק למה שאתם יודעים ולחפש כל הזמן דרכים חדשות לעשות דברים באותן הטכנולוגיות.

אבל מהר מאוד עלתה שאלה יותר קשה- איך מתחילים? איך מתחילים ללמוד ריילס, או אנגולר, או CSS?

אז הלכתי ליודמי כדי לשמוע איך אנשים מלמדים CSS. שלושת הקורסים המובילים נראו כך: קורס אחד כלל 11 שעות במהלכן אתם צופים במישהו כותב דף HTML/CSS. קורס שני הציע 28 שעות וידאו והפעם המדריך כתב שני פרויקטים מלאים. הקורס השלישי נשמע לי הכי מעניין כיוון שלא כלל פרויקטים ובמקום נראה שהסביר מאוד לעומק על כל פיצ'ר מה המשמעות שלו ומתי נשתמש בו. הבעיה שזה לוקח 22 שעות של וידאו שבמהלך לא בונים כמעט שום דבר מעניין.

אבל האמת שאם מישהו ישאל אותי איך ללמוד CSS ההמלצה שלי היא על הקורס הזה של סקרימבה:

https://scrimba.com/g/gintrotocss

ודווקא בגלל שהוא קצר משמעותית מכל האחרים ולא כולל פרויקטים או דילמות מסובכות. כי הצעד הראשון בבטן הלוויתן חייב להיות המינימום ההכרחי כדי לכתוב משהו בעצמכם שעובד. לא את הדבר הכי נכון, לא את הדבר הכי טוב, פשוט משהו שעובד. אחרי זה אתם מתחילים לחפש עוד דרכים ומתקדמים לאט מתוך הבנה שייקח לכם שנים ללמוד CSS לעומק. אבל גם שרוב האנשים שכותבים CSS לא יודעים אותו לעומק. ושזה ממש בסדר להמשיך לכתוב CSS בצורה חובבנית עד שתרצו להתמקצע בזה יותר. ואז תחשבו אם 22 שעות וידאו זה מה שייתן לכם את הפיתרון הכי טוב, או אולי ספר, או להצטרף לקבוצת פייסבוק המתאימה, או ללכת למיטאפים, או להמשיך לחקור בעצמכם.