שלושה שבועות

במקרה הכי טוב ההתלהבות של ההתחלה תספיק לכם ל-3 שבועות. לרובנו היא תספיק לשבועיים. וזה כמעט לא משנה באיזה נושא או כמה התלהבתם ממנו כשהתחלתם.

בן אדם קם בבוקר אחרי החגים מחליט שהגיע הזמן לעשות ספורט. אחרי שבועיים של שרירים כואבים כבר מתחיל לשאול בשביל מה אני צריך את זה ומה עשיתי רע. גג ימשוך עוד שבוע ואז זה ייגמר.

התקופה הזאת שבין שבועיים ל-3 חודשים היא קריטית בספורט, בלמידה ובעצם בהרבה מהמשימות שאנחנו רוצים לקדם. והיא באמת קשה לכולם.

לכן הטיפ הראשון הוא לכוון לספרינטים של שבועיים במשימות שאפשר: החלטתם לכתוב בדיקות יחידה למערכת, אל תספרו לעצמכם סיפורים שמעכשיו לכל קוד שתכתבו תוסיפו גם בדיקה כי זה פשוט לא יקרה. קחו שבועיים של התלהבות והשקיעו אותם בכתיבת בדיקות לקוד הקיים שלכם. אחרי זה תחזרו לעבוד רגיל לעוד כמה חודשים ואז צאו לעוד ספרינט. אם אנחנו יודעים שאחרי שבועיים נתייאש אז עדיף להספיק בשבועיים האלה כמה שיותר.

והטיפ השני אומר שאם יש משהו שבאמת צריך לעשות בתור הרגל נסו למצוא את הדרך לעשות אותו הכי קל שאפשר רק בשביל לעשות בלי לחשוב על התוצאה. כשעברתי לכתוב את הבלוג הזה כל יום הדבר הראשון שעשיתי היה לכתוב סקריפט שמחבר את ה Emacs לאתר כך שאני כותב ומפרסם פוסטים בלי לצאת מעורך הטקסט. אחרי זה עשיתי רשימה של 30 נושאים לחודש הראשון של הכתיבה ורק אז יצאתי לדרך. עד שהגעתי להתחיל לחשוב על איך לכתוב טוב יותר כבר היה לי רצף כתיבה של 30 ימים אחורה וזה היה מאוחר מכדי להפסיק.