מתי כדאי לשדרג?

16/11/2018

אני לא אוהב לשדרג. כלומר, אני אוהב לשדרג את הטלפון ואת המחשב וצעצועים כאלה, ורק תנו לי הזדמנות לקנות אוזניות חדשות ואני עף על זה. אבל לשדרג ספריית תוכנה בפרויקט מבצעי? לא תודה, עדיף מחר.

הבעיה כמובן שהאנשים שכותבים את הספריה הזו שאני משתמש בה דווקא נהנים מהעבודה שלהם ולכן ממשיכים לתחזק אותה ולשפר אותה. וככל שהם ממשיכים לעבוד כך הגירסא העדכנית רק מתרחקת מהגירסא שאני עובד עליה. וככל שהמרחק גדל כך גם זמן העבודה על השידרוג גדל (כי השידרוג שובר יותר דברים) ולכן עוד יותר אין לי זמן לשדרג. עדיף מחר.

ויש עוד בעיה עם שידרוגים שצריך להזכיר אותה והיא הבאגים בגירסאות גדולות חדשות. קחו את ריאקט לדוגמא - גירסא 16 הביאה שכתוב מלא של כל המנוע. זה מדהים, אבל זה גם אומר ש 16.0 כנראה פספסה כמה דברים שתוקנו ב 16.1. בדוגמא גדולה נוספת ריילס 5.0 יצא לאוויר העולם ביוני 2016, וחודש וחצי אחר כך כבר קיבלנו את 5.0.0.1, בדצמבר כבר יצא 5.0.1 ומרץ 2018, כלומר כמעט שנתיים אחר כך הגיע ריילס 5.0.7. ברור שעדיף לחכות ולשדרג לריילס 5.0.7 במקום להיות הראשון עם 5.0.0. השידרוג לא יותר קשה והחיים יותר קלים כי יש פחות באגים.

לכן הגישה שלי היא לא להיות הראשון שמשדרג אבל גם לא להיתקע עם גירסא ישנה ולא מתוחזקת שאי אפשר לצאת ממנה. כן אם יש לכם עדיין קוד בפייתון2 עכשיו זה זמן טוב לשדרג ל-3. אם יש לכם פרויקט שמשתמש בריאקט עכשיו זה זמן טוב לשדרג ל 16.6, אבל חכו קצת עם השדרוג ל Node 11. תוכנה, כמו כביסה, צריכה קצת זמן להתיבש אחרי שיוצאת מהמכונה.