ניצחונות קטנים

22/12/2018

אחד הדברים שאנחנו שוכחים כשלומדים תכנות הוא לחלק לעצמנו פרסים קטנים שאפשר להתגאות בהם. אז כן יש את הרגע הזה שהצלחת לכתוב תוכנית Elixir שמדפיסה סכום ספרות על המסך או תוכנית ClojureScript שמראה אנימציה בתוך הדפדפן. אבל בינינו לך ספר לאיזה חבר לא מהתחום שהצלחת לגרום לאליקסיר להדפיס סכום ספרות ותראה אם אתה מקבל התחלה של התלהבות. מהחברים שלי לפחות כנראה שלא תקבל.

נשווה את זה לספורט- חברה סיפרה לי היום בהתרגשות שהיא מתחילה להתאמן כדי לרוץ חצי מרתון. עכשיו אתה לא תלך לספר לחברים שרצת הבוקר 5 ק"מ, או שהצלחת לרוץ 3 פעמים בשבוע בחודש האחרון. זה נחמד והכל אבל לא משהו שהחברים יתלהבו ממנו. אבל חצי מרתון? זה כבר סיפור אחר לגמרי. פה את נשמעת בליגה של הגדולים.

וגם בתחום שלנו אפשר ורצוי למצוא ניצחונות קטנים לשתף. בשביל להפוך את תוכנית האליקסיר שסוכמת ספרות לבוט מדליק לטלגרם היה צריך התמדה ומאמץ, אבל ברגע שהבנתי איך אליקסיר עובד המרחק בין הדפסת סכום הספרות לבוט לטלגרם לא היה כזה גדול. רק שבוט לטלגרם הוא כן משהו שאני יכול לספר עליו לחברים.

או בפיתוח Web - אתה יכול לפתור תרגילים ב HTML ו CSS עד מחר, אבל מספיק פעם אחת להעלות לרשת אלבום תמונות משפחתי מעוצב יפה ולהפיץ את הקישור בווטסאפ המשפחתי כדי שאנשים יתחילו לחשוב עליך בליגה של הגדולים.

אז הנה אתגר בהשראת החברה החצי מרתוניסטית שלי לקוראים כאן: מצאו לכם סיפור שיהיה מבחינתכם ניצחון קטן שאפשר לשתף אותו ולכו לקודד אותו. נתקעתם? שימו הודעה בפורום ואני אנסה לעזור. סיימתם ורוצים לשתף? שימו קישור כאן או בפורום ותוכלו לקבל אייטם בלינקייה של חודש הבא. בהצלחה.