• בלוג
  • 8 רעיונות למערכות שאתם יכולים להתחיל לבנות היום

8 רעיונות למערכות שאתם יכולים להתחיל לבנות היום

פיתוח מערכת מאפס ייתן לכם היכרות עם כל הצדדים של תהליך הפיתוח וטעימה מהכאב של החלטות שגויות וההשלכות שלהן. אם תעשו עבודה טובה ותשקיעו גם בהמשך פיתוח ושיווק שלה, תוכלו אחרי שנה של עבודה גם להתחיל לקצור את הפירות. ובכל מקרה ההנאה מהדרך מובטחת.

הרבה אנשים יודעים את זה אבל נתקעים בשלב ה"רעיון" - מה לבנות? האם זה שווה את זה? אולי הרעיון שלי לא מספיק טוב? (הוא בטוח לא מספיק טוב), כשיהיה לי רעיון טוב כמו גוגל אשקיע את הזמן בלבנות את זה.

ומסתבר שיש הרבה מאוד מערכות רווחיות שאין מאחוריהן איזה רעיון גדול או אפילו משקיעים עשירים, אלא רק יזם או יזמית שלא וויתרו לעצמם. הנה כמה רעיונות ודוגמאות כאלה כדי שלא יהיו לכם תירוצים:

  1. מערכת לניהול Affiliates- אפשר להירשם אליה ולהגדיר Affiliate חדש והמערכת כבר תנפיק אוטומטית את הלינק לתת לאותו Affiliate ותגיד לכם כמה ערוץ המכירה הזה היה אפקטיבי.

  2. מערכת CRM (כן, עדיין אנשים משתמשים בכאלה). תראו לדוגמא את Powerlink CRM הישראלים.

  3. מערכת לניהול למידה דיגיטלית- שמיועדת לארגונים ויכולה לתת להם תמונת מצב של איזה קורסים דיגיטליים העובדים לקחו, ומה הקורס הבא שכל אחד צריך לעשות. בטח נרצה גם להגדיר מסלולי פיתוח לכל עובד ומבחנים ועוד המון דברים נחמדים.

  4. מערכת הזמנות לאירועים, כולל אישור הגעה בווטסאפ.

  5. מערכת ניהול יומנים לחדרי בריחה (או לספרים, או למטפלים הוליסטיים).

  6. מערכת לפיתוח בוטים לטלגרם. כמו כמו זה: https://instamake.io/bots.html

  7. מערכת לניהול ושליחת וידאו- אתה מעלה וידאו ויכול להטמיע אותו באתרים. קצת כמו יוטיוב אבל עם אפשרות להגבלת גישה, לאנאליטיקס וכו'. כמו זה: https://wistia.com/

  8. מערכת המלצות על מוצרים במבצע- שתרוץ על האינטרנט ותשלח לי כל יום או פעם בשבוע רשימה של 5 מוצרים שאני מתעניין בהם ובדיוק השבוע הם רצים במחיר אטרקטיבי.

לכל אחד מהרעיונות האלה אפשר לבנות בסיס מספיק טוב בכמה חודשים ואחרי זה להתחיל למכור. אחרי שיגיעו הלקוחות הראשונים תצטרכו להמשיך לפתח את המערכת ולהשקיע עוד לפחות שנה של עבודה די רצינית כדי להפוך את זה לעסק, אם תרצו, או להשאיר את זה על אש קטנה ולשמור לפורטפוליו.

רק תעשו לי טובה, אל תחכו לרעיון טוב. הרבה יותר משתלם לקחת רעיון ולעשות אותו טוב.