מאפס לאחד

מה יותר קשה - למצוא את העבודה הראשונה בהייטק או להתקדם לעבודה השניה? למצוא את הלקוח הראשון בתור עצמאי או להתקדם ללקוח החמישי? לבנות את המשחק הראשון ב App Store או הרביעי?

בהסתכלות אחורה על כל משימה שהצלחתם אני חושב שקשה למצוא דוגמאות לכאלה שבהן הצעד הראשון היה הכי קשה אוביקטיבית. יש הרבה יותר משרות Juniors בהייטק מאשר משרות Senior ודרישות המשרה הן הרבה יותר כלליות. לכן אוביקטיבית הכי קל להיכנס למשרת סטודנט תוך כדי הלימודים, וככל שאתם מתקדמים בתפקיד יהיה לכם יותר קשה להמשיך ולהתקדם.

אותו דבר לגבי הורדות של האפליקציה שכתבתם: החברים ובני המשפחה שלכם יורידו את האפליקציה בלי להבין בכלל מה היא עושה, רק בגלל שהם שמחים לעזור לכם. אפילו אם אין לכם חברים או משפחה תופתעו לגלות שיש אנשים שמורידים כל אפליקציה חדשה שיוצאת רק בשביל הקטע, כי הם רוצים להרגיש בעניינים.

והלקוח הראשון? הוא כנראה חבר-של-חבר שרק מחכה שתהפכו לעצמאים כדי שיוכל לקנות מכם.

המעבר מאפס לאחד הוא החלק שאובייקטיבית הכי קל בכל תהליך יצירה, ועם זאת הוא מצליח להיות החלק הכי מפחיד בתהליך. אז אנחנו מחכים, ומדברים, ולוקחים עוד קורס, ומבזבזים עוד שנה.

יותר טוב לקחת אוויר, להיזכר בכל הצעדים הראשונים שכן הצלחתם לעשות במשימות אחרות ולהתקדם. מקסימום תגיעו ל-1, תתחרטו ותוכלו להרגיש טוב יותר שהחלום הזה כנראה לא בשבילכם.