• בלוג
  • למה אנחנו נכשלים בראיונות עבודה?

למה אנחנו נכשלים בראיונות עבודה?

28/03/2019

הדבר שהיה לי הכי מוזר כשעזבתי את העבודה והתחלתי את החיים כפרילאנס היה החיים בלי ראיונות עבודה, או יותר נכון בלי ״החלק המקצועי״ בראיונות עבודה. בתור פרילאנס ברור שאתה מתמודד לקבל פרויקטים ולפעמים מצליח ולפעמים לא. אבל בשום שלב אף לקוח לא שלף את ״החלק המקצועי״. הנחת העבודה היתה שאם אתה מגיע עם תיק עבודות שמראה את הדברים שעשית אז אתה כנראה יודע על מה אתה מדבר.

בתור שכיר זה ממש לא המצב. מתכנתים שיגיעו לראיון עבודה ייתקלו מהר מאוד במעבר ״לחלק המקצועי״, מעין ״אוקיי ראינו שאתה נחמד והכל ולא רוצח סדרתי, עכשיו בוא נראה שאתה גם יודע לכתוב CSS״. וזה קצת מוזר כי לפני שהזמנתם אותי לראיון ראיתם בקורות חיים שאני כותב CSS ב-5 שנים האחרונות. אבל מה שיותר מוזר זה שאנחנו נכשלים בחלק הזה.

כי על פניו אם אתה מתכנת Front End שכותב CSS ב-5 שנים האחרונות ואתה מגיע לחלק המקצועי בו שואלים אותך איך לשים אלמנט באמצע העמוד אתה כנראה יודע לדקלם את זה הפוך מתוך שינה. עכשיו שתי שאלות: קודם כל למה אנחנו שואלים שאלות מקצועיות בראיון עבודה? ולמה אנשים עם הידע המקצועי המתאים לא עוברים?

נתחיל במראיין- אנחנו שואלים שאלות מקצועיות בראיונות עבודה כי אנחנו פוחדים לגייס מתכנת Front End שכותב CSS אחרת ממה שכותבים אצלנו. גיוס כזה עלול ליצור קונפליקטים בצוות ולפגוע בפרודוקטיביות.

ועכשיו ברור גם צד המרואיין- אנחנו נכשלים בראיון כי אנחנו רגילים לכתוב CSS אחרת ממה שכותבים במקום אליו אנחנו רוצים להגיע. כי אצלנו ממרכזים אלמנט עם Flexbox אבל במקום החדש הם צריכים לתמוך גם בדפדפנים ישנים אז יש להם טריקים משלהם (או ההיפך).

ואם אתם מוכנים לקבל את התיאוריה הזאת תשמחו לשמוע שיש די הרבה מה לעשות בנדון. אם מתכנתים בחברות שונות כותבים CSS אחרת, כדאי לכם לפגוש מתכנתים מכמה שיותר חברות ובכמה שיותר הזדמנויות ולראות מה הם עושים. ככל שתהיו פתוחים יותר לשיטות עבודה נוספות, כך כשתגיעו לראיון תוכלו להתאים את עצמכם לשיטה בה עובדים במקום שאליו אתם רוצים להיכנס. זה קצת כמו ניבים של שפה מדוברת, שצריך לקשקש קצת עם האנשים בכל אזור כדי להכיר את הניואנסים השונים שמקובלים שם.

במיטאפ הבא, בכנס הבא, בדיון הבא בקבוצת הפייסבוק, בוובינר הבא, בפעם הבאה שאתם פוגשים מתכנתים שעובדים על אותן טכנולוגיות כמוכם תתחילו בלהתעניין- איך עושים את זה אצלכם? ואצלכם?