קצב

מתכנת מתחיל פרויקט-צד קטן ועושה הכל לבד. כל פעם שיש רעיון חדש למשתמש, לחבר או למתכנת מיד אפשר ליישם אותו. הפרויקט מתעדכן ומשתנה כל יום, וזה לא תמיד קל למשתמשים אבל יש גם הרבה משתמשים שאוהבים את זה.

לימים הפרויקט מצליח ומתחילים לגייס: גרפיקאי, מנהל מוצר, עוד מתכנתים, ראש צוות, אנשי בדיקות. ככל שיש יותר אנשים כך יותר קשה להעביר שינויים. כבר אי אפשר סתם להוסיף כפתור כי הגרפיקאי צריך לעצב אותו, הראש צוות צריך לאשר את הקוד, אנשי הבדיקות צריכים לוודא שהכפתור עובד לפני שעוברים ל Production.

וככל שיותר אנשים עובדים על הפרויקט כך חלק מהם עסוקים עכשיו בפיצ'רים הרבה יותר חשובים מהכפתור הקטן, וכך שינויים קטנים הולכים לאיבוד.

מצד שני משתמשים יכולים להתרגל לאופי מסוים של פרויקט, הם כבר לא צריכים להיכנס כל יום כדי לראות מה חדש ויכולים להיות רגועים ולדעת שאפשר להתבסס על הפרויקט הזה כדי לבנות את העסק או החדשנות שלהם. יש גם הרבה משתמשים שאוהבים את זה.

כן שווה לזכור שהקצב הוא בחירה. אפשר לגייס עוד עובדים או לשתף עוד אנשים בתהליך קבלת ההחלטות, מה שיוצר קצב איטי ויציב יותר. או שאפשר לשתף פחות אנשים בתהליך ולתת לצוותים קטנים להתקדם עם פחות בירוקרטיה על חלקים מהפרויקט כדי להאיץ.