ומה איתנו?

23/03/2019

רופאת עיניים שעובדת עשרים שנה בתיקון ראיה עם הלייזר הזה שלהם יודעת די טוב לתקן ראיה עם לייזר. בינינו, אם הייתי צריך מישהי שתתקן לי את הראיה לגמרי הייתי מחפש מישהי עם המון ניסיון: אחת שכבר ראתה את כל הסוגים של העיניים ותצליח לפתור כל בעיה בשניה וחצי.

ואותו דבר לגבי הרבה מקצועות היום - התפיסה שלנו על מקצועות היא שאתה לומד משהו שאפשר לבדוק במבחן, ואז משתפר בו יותר ויותר לאורך השנים ככל שאתה צובר ניסיון. רואה חשבון עם עשרים שנה ניסיון מכיר את ספר החוקים טוב יותר מרואה חשבון שהתחיל אתמול, וקל לבדוק את זה.

ומה איתנו?

בעשרים השנים שאני כותב קוד הטכנולוגיה השתנתה לחלוטין לפחות 4 פעמים. ובכל שינוי כזה יש תחושה של חזרה לנקודת ההתחלה. כשאתם מוצאים את עצמכם בפעם השלישית לומדים משהו חדש מאפס, שוברים את השיניים על Tutorials ומתעצבנים על שטויות קטנות שלא עובדות, התסכול מובן לגמרי. בשביל מה להתאמץ אם עוד שנתיים גם זה יימחק?

והתשובה כמובן שיש משהו שנשאר. שמתכנתת עם 5 שנים ניסיון בפיתוח Java שמגיעה ללמוד Objective C תסתכל על הטכנולוגיה בצורה אחרת לגמרי מתכנתת שרק עכשיו סיימה לימודים. ושלמרות שאולי לשתיהן כתוב בקורות חיים ״שנה ניסיון בפיתוח אפליקציות ל iPhone״, ה-5 שנים הקודמות גורמות לזה ששנה של אחת שווה יותר מהשנה של השניה.

וקל לראות אני חושב שהדרך הכי טובה לשפר את הגישה שלנו לטכנולוגיה היא בדיוק להתחיל מחדש. וכמה שיותר יותר טוב.