תתחילו עם המחיר

15/03/2019

הנטיה של פרילאנסרים רבים היא להתחיל עם פרויקט. זה הולך ככה: אני מעצב גרפי, אני יודע לעצב דפי נחיתה, כמה משלמים על עיצוב דפי נחיתה? המחיר שלי הוא כך וכך.

אבל האמת שעדיף ללכת הפוך: אני רוצה להרוויח X ש"ח בחודש; מה מעצבים גרפיים שמרוויחים את הסכום הזה עושים? איך הם הגיעו לאן שהם הגיעו? נשמע שכדאי ללכת באותו כיוון.

יכול להיות שבסוף תעצבו דפי נחיתה, או שתהיו מורים לעיצוב גרפי, או שבכלל תגלו שהמעצבים הגרפיים שמרוויחים הכי טוב הם אלה שיודעים לכתוב גם HTML ו-CSS ותלכו ללמוד את זה. הדבר היחיד שחשוב כאן הוא נקודת המבט- אתם בוחרים מה אתם רוצים להיות, אתם בוחרים מה אתם רוצים לעשות, ואתם בוחרים כמה אתם רוצים להרוויח. אי אפשר לנצח בכל 3 הצלעות של המשולש הזה, זה ברור. אבל כן אפשר לבחור את המקום שלכם.

אם בונה אתרים שגם יודע לעצב מחפש פרויקטים של פיתוח דפי נחיתה, המחיר שלו כבר קבוע. זאת המשמעות של שוק. אבל כשאותו בונה אתרים מחליט להתחיל מהמחיר הוא יגלה שיש עוד מגרשים שאפשר לשחק בהם: אפשר לעצב ולמכור Themes אונליין, אפשר לייעץ, אפשר ללמד, ויש עוד אלפי מגרשים כאלה. ולכל מגרש הכללים שלו והמחירים שלו.

תתחילו עם המחיר, אחרי זה תבחרו מגרש שבו אפשר להגיע למחיר שאתם רוצים, ובמהלך המשחק באותו המגרש תלמדו עוד ועוד מיומנויות כדי לנצח.