כמה זמן זה ייקח?

26/05/2019

כמה זמן ייקח לך ללמוד משהו זאת שאלה הוגנת, במיוחד אם אנחנו נזכרים בבית ספר ובכל מה שאנחנו יודעים על לימודים משם. לוקח שנה ללמוד לקרוא ולכתוב, לוקח 3 שנים לסיים תואר, לוקח ארבעה חודשים ללמוד את הספר אבא גוריו. אז כמה זמן ייקח לי להתקבל לגוגל?

שלוש בעיות עם השאלה הזאת-

  1. אנשים שונים לומדים בקצב שונה. איכשהו בית ספר מצליח לטאטא את זה מתחת לשטיח אבל בחיים האמיתיים יש אנשים שיצטרכו יותר זמן ואחרים שיצטרכו פחות זמן כדי להגיע לאותה רמת מיומנות בנושא מסוים.

  2. לאנשים שונים נקודת מוצא שונה (וגם את זה בית ספר מטאטא יופי מתחת לשטיח).

  3. קו הסיום הוא פיקציה. אי אפשר לדעת כמה טובה תצטרכי להיות כדי לעבור ראיון בגוגל, כי זה תלוי מתי תנסי להתקבל לשם, ומי האחרים שמתמודדים מולך ובעוד אלף גורמים אחרים. ובאופן כללי המחשבה שאנחנו לומדים קורס פייתון ואחרי זה נדע לכתוב פייתון היא נאיבית. לא משנה כמה תתאמנו תמיד יהיה עוד לאן להשתפר. אין ציון 100 כי תמיד יש עוד שאלות לפתור.

המסקנה הפשוטה שלי מהסיפור היא שעדיף להתאמץ לייצר הרגלי למידה מאשר להיכנס למרתון אימונים לקראת ראיון עבודה. אם את יכולה לבנות חיים מקצועיים שמשלבים צפיה בהרצאות, ניסוי טכנולוגיות חדשות, קריאת ספרים מקצועיים והתמודדות עם אתגרים חדשים כל הזמן, אז יש לך סיכויים מצוינים לבנות קריירה טובה לכל החיים.