• בלוג
  • אם רק הייתי יכול לדלג על האמצע

אם רק הייתי יכול לדלג על האמצע

10/05/2019

אני אוהב התחלות חדשות. זה מרגש ללמוד משהו חדש, כל הפקודות עובדות כמו במדריך ומהר מאוד מגיעים לדברים קטנים וחמודים שעובדים. ואז המציאות מגיעה, ואני מתחיל לנסות לשחק עם הקוד ופתאום דברים שאני בטוח שצריכים לעבוד כבר לא עובדים יותר ואני לא מבין למה נכנסתי לזה בכלל.

והאמצע הזה נמשך איזה כמה חודשים עד שאני מגיע לרמת מיומנות מספיק טובה עם הטכנולוגיה החדשה שלמדתי בשביל לעשות איתה משהו מועיל. וכמובן ברוב המקרים אני כבר מכיר דרך אחרת לעשות את אותם דברים נפלאים שאני עכשיו לומד.

אז אתה לומד לדוגמא React ובימים הראשונים הכל עובד חלק בדיוק כמו בוידאו ואולי אפילו התרגילים הראשונים שאתה מנסה מצליחים לא רע אבל אז אתה מנסה לשלב ריאקט במערכת שלך או לבנות פקד קטן לאתר שלך וכלום לא עובד. וכל הזמן הזה שריאקט לא עובד אתה מכיר טוב jQuery ויודע שבשניה וחצי אתה יכול עם jQuery לפתור את כל הבעיות האלה שעכשיו עם ריאקט לא עובדות.

והאמצע הזה שוחק. כי מצד אחד חייבים לעבור אותו בשביל לכתוב ריאקט כמו שצריך (או כל טכנולוגיה אחרת בסיפור פה), ומצד שני כשאתה תקוע באמצע כל העבודה האמיתית שמסביב מתקדמת הרבה יותר לאט.

אישית עוד לא מצאתי דרך לדלג על האמצע. מה שאני כן מנסה זה לזהות כמה ארוך הולך להיות האמצע עוד לפני שאני לוקח את הצעד הראשון. כי זה סבבה לעבור את האמצע ולהגיע שמח לצד השני, וזה גם סבבה לא להתחיל ולהשקיע את הזמן בדברים אחרים. הטעות היחידה היא להתחיל ולברוח באמצע.