התנגדות

27/06/2019

בן אדם קם בבוקר ומחליט לפתוח סטארט-אפ. או לפחות חושב על זה, כי היום עם כל הסטארט אפים מסביב לכל אחד יש חבר שמכר סטארט אפ. בקיצור בן אדם קם בבוקר ואומר ״כמו שלהוא הלך ולהיא הלך, וואלה גם אני יכול״. ובתשעים ותשעה אחוזים מהמקרים עד הצהריים זה עובר.

אותה תופעה אגב קורית גם כשהחלטת להקליט קורס וידאו חדש, להתחיל ללמוד נושא חדש מאפס או ללכת למכון כושר. אנחנו ממש גרועים בלהתחיל דברים חדשים ולהתמיד בהם עד שרואים תוצאות.

אז מה עושים? הנה כמה טריקים שעוזרים לי, מוזמנים לנסות אותם וגם להוסיף את שלכם בתגובות:

  1. למצוא לקוח (או מאמן כושר), כלומר מישהו שישב לכם על הווריד עד שדברים יתקדמו.

  2. לרשום התקדמות גם כשהיא לא שם - לדוגמא במקום להתבאס שאתם לא מצליחים להתקדם בכתיבת הספר שאתם רוצים, אפשר לרשום כל יום כמה שעות עבדתם בטבלת אקסל ולצייר אימוג'ים חמודים כל X שעות.

  3. להשקיע בתהליך ולא בתוצאה - לדוגמא במקום להחליט שאתם מתחילים היום ללמוד פייתון תחליטו שאתם מתחילים היום להשקיע שעה ביום בפיתרון תרגילים בשפת תכנות שאתם לא מכירים, והראשונה תהיה פייתון. ברגע שהתהליך הוא אינסופי אנחנו פחות מתבאסים כשההתקדמות היא איטית מדי.

  4. ליצור תשתית בספרינטים - לדוגמא כשהחלטתי להתחיל לכתוב בלוג הדבר הראשון שעשיתי היה להגדיר את עורך הטקסט כך שבלחיצת כפתור הפוסט יגיע מהעורך לאתר. זה לקח כמה שעות של עבודה אבל נתן את התשתית שמאפשרת לי לכתוב בצורה עקבית.

  5. לנסות כמה פעמים - הכי חשוב לא להתבאס כשאתם מוצאים את עצמכם שהתחלתם ללמוד משהו חדש ואז הפסקתם לכמה חודשים כי היה עומס. זה קורה לכולם. עכשיו אפשר לנסות שוב.